Strohcello.

Discussie in 'Overig' gestart door Tobias, 3 nov 2014.

  1. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    En hier hebben we dan de Strohcello, het ziet er niet uit en het klinkt voor geen meter, maar al is het een ondergeschoven kindje in de strijkersfamilie hij hoort er toch ook een beetje bij.
     
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Ha, deze strohcello ken ik:). En wel dankzij dit forum! Kun je hier geen clown bij zetten, Tobias, dan komt daar een grote show van waar veel publiek aandacht voor zal zijn.:D
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Bij de eXotische instrumenten die voor India aangepaste viool en cello met extra meeresonerende snarenpartijen.
    Het is wachten op nieuwe vondsten! Glazen die meer en minder gevuld zijn met water, glas op plank vast, bovenop glas een kam, snaren gespannen van ene uiteinde plank naar ander uiteinde en natuurlijk over die kam...ieder glas natuurlijk een eigen plankconstructie, eh, zou de toonhoogte hier niet ook bepaald worden door hoeveelheid water?
    Je strijkt de open snaren aan van al die glazen water en dan moet je toch wat kunnen spelen. Als er maar genoeg staan. Het strijkerswaterorgel, coproductie binnen Het Strijkersforum.

    Ter geruststelling van degenen die dit lezen: ik heb geen slok drank op (dat heb ik niet nodig:rolleyes:)
     

Deel Deze Pagina