Taxateur cello gezocht omgeving Rotterdam

Discussie in 'Aangeboden' gestart door c.grijpma, 15 mrt 2013.

1. c.grijpma

c.grijpma

Lid geworden:
    15 mrt 2013
    Ik heb een cello via een erfenis gekregen en wil deze graag laten taxeren om te kunnen verkopen. Wie helpt mij aan een betrouwbaar adres in de omgeving van Rotterdam (50km is oke )

Cockie Grijpma

2. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    In Utrecht zit Serge Stam, beëdigd taxateur, maar dat is misschien nét even te ver? 60 km ongeveer.

Dan zit in Rotterdam zélf deze.

Dan verder allemaal in Rotterdam: Walters, Blitz & Zn., Van Ziel

Even Googelen dan komen er wel een paar. Ze hebben niet allemaal een site, maar hun telefoonnummer is wel te achterhalen voor het maken van een afspraak.

Succes.

3. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Over Serge Stam:
    http://www.stam-vioolbouw.nl/nieuws0612.htm
    Alwaar je dus niet zomaar meer voor taxaties terecht kunt.
    In het gebied Rotterdam/den Haag E.o. zijn voldoende vioolbouwers gevestigd die op zijn minst een blik op het instrument kunnen werpen.

4. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Vreemd dat Serge zijn artikel niet voorziet van een datum!

5. Willeke_D

Willeke_D ♫ ♪

Lid geworden:
    12 nov 2010
    De webiste heeft als naam: nieuws0612.htm...als ik de tekst lees (vanaf 1 augustus aanstaande) trek ik de (misschien voorbarige) conclusie dat deze in juni (maand 06) (20)12 is geschreven.

6. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Ach ja, we kunnen niet allemaal zo goed lezen als Willeke en ik ;)

7. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Bert, ik heb jou geen datum zien vermelden over het artikel van Stam.
    Willeke daarentegen leidt die af aan de hand van de naamgeving van de file en dat is andere koek.
    Maar hoe het ook zij, dank voor de informatie want ik word best wel vaak benaderd -meestal per telefoon- om een officiële taxatie uit te voeren. Dan gaat het meestal om instrumenten uit een erfenis met een label erin van Hopf, Stainer of Guarnerius. Dan kan ik praten wat ik wil, men denkt in de meeste gevallen dat men een fortuin in handen heeft.
    Ik verwees mensen meestal door naar Serge Stam. Maar daar moet ik nu voorzichtiger mee zijn.

8. vanezcha

vanezcha

Lid geworden:
    16 aug 2011
    Maki heeft Stam toch overgenomen vorig jaar. Stam doet nu alleen reparatie.

Misschien taxeert badiarov wel een cello (al zie ik dat hij meestal barokinstrumenten en modern violen bouwt). Hij is in Den Haag

9. Anara

Anara

Lid geworden:
    10 sep 2010
    Zoals in een eerder bericht via Bert Boon stond, doet Serge Stam zelf de verkoop van strijkinstrumenten en strijkstokken en de hertaxatie van (sommige) instrumenten.
    Maki heeft het niet echt overgenomen (voor zover ik het begrepen heb), maar is een soort 'partner' in het bedrijf en hij doet vooral de reparaties. En de verhuur van instrumenten.

Groet, Anara

10. vanezcha

vanezcha

Lid geworden:
    16 aug 2011
    ben afgelopen zaterdag wel bij Stam geweest en Makki heeft het zelf tegen me gezegd dat Stam op pensioen is (hij repareert en nog verkoopt, maar dat Makki wat meer overgenomen heeft), maar ik denk dat ik misverstond ;) want we praatten in het nederlands en engels enzo en dat Makki moest naar huis omdat het na 1u 's middags was (hij kreeg een gehaaste, onverwachte visite van mij, 15 minuten voordat hij de zaak moest sluiten)

Deel Deze Pagina