Hallo iedereen, Weet niet zo goed wat ik nu moet aannemen.... Ik heb een viool bij twee vioolbouwers laten taxeren (meer zekerheid). Echter is het verschil verschrikkelijk groot. De een zegt ... De andere (letterlijk) 5x zo veel. Wat moet ik nu doen? Wil wel een eerlijke taxatie..
Dan toch maar een derde laten taxeren. Ook dat lost niet alles op, maar stel dat die tussen de twee eerdere taxaties zit. Misschien zit de waarde ergens in het midden en moet je maar gewoon het gemiddelde van de drie nemen. Maar verder heeft taxatie altijd een doel en daar vragen taxateurs ook naar. Verkopen, veilen, verzekeren (vervangingswaarde)? Uiteindelijk is het toch wat de gek ervoor geeft en heeft de taxateur die bij een veilinghuis werkt wel ervaring met hoe bepaalde stukken "het doen" op de veiling. Wat is "in", dat kan zomaar iets zijn dat tien jaar geleden totaal niet interessant was en over tien jaar misschien ook niet.
Of wat foto's hierop zetten en ik zal eerlijk oordelen over een reële waarde bij verkoop en geen onrealistische taxatie die sommige vioolbouwers geven. Ik zit al heel wat jaartjes in de vioolwereld en verzamelaar en ben realistisch met bedragen.
Beste chrish, Dat doe ik liever niet zo op internet, wil u best wat foto's sturen via mail of iets anders. Het gaat namelijk niet om een 'simpel' viooltje. Hoor het wel...
Dat begrijp ik. Als u mij een privé bericht stuurt dan gaat deze rechtstreeks naar mijn email, daarin kunt u ook een links plaatsen naar de foto's.