De Boheemse viool is gemaakt door Robert Glaser, een bouwer uit Horovica niet ver van Praag. De maten van de viool zijn: lengte 600 mm lengte klankkast 360 mm breedte boven 165 mm breedte midden 110 mm breedte onder 202 mm Het vuren voorblad heeft een fraaie nerf. Het achterblad uit één deel is mooi gestreept en is als het corpus en de hals van esdoorn. De toets, brug en sleutels zijn van ebben. De kunststof snarenhouder met vier fijnstemmers is van Wittner . Daarbij een octogonale pernambuco stok van G Werner uit 2000, lengte 730mm. De viool is compleet met Wolf schoudersteun, een koffer en beschermtas. De viool met toebehoren is in 2000 door J van der Elst uit Dordrecht getaxeerd op €1500 Een vergelijkbare viool wordt door Scarlett Arts aangeboden voor €3950 Wie heeft interesse in deze viool. Voor een redelijke prijs waar we wel uitkomen heb je een mooie karakteristieke viool.
Hallo Bert, Een vraagprijs van € 2250 zat ik aan te denken maar zoals ik al zei er is over te praten.
Wat je vraagt lijkt me een z.g. "Vioolbouwers prijs". Deze vraagprijs heb je er op marktplaats ook op staan. Ik kan het mishebben maar bij particuliere onderhandse verkoop mag je denk ik blij zijn als deze viool 750 euro opbrengt.
Een taxatie door een vioolbouwer is doorgaans gebaseerd op de te verzekeren waarde. Die ligt om begrijpelijke redenen een flink stuk boven de waarde bij onderhandse verkoop tussen particulieren. En Geert, vioolbouwers die deze viool voor 2250 in hun schap leggen zullen er vermoedelijk (terecht) mee blijven zitten.