Tijd om weer samen te spelen, Entrée d'Abaris van Jean Philippe Rameau

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Jan ten Bos, 9 aug 2021.

  1. Jan ten Bos

    Jan ten Bos

    Lid geworden:
    9 aug 2021
    Berichten:
    1
    Hallo allemaal,

    Nu het weer kan....

    Wie vind het leuk om aan te sluiten?

    Mijn gedachtengang:
    In eerste instantie wil ik graag inventariseren of er interesse is in onderstaande en kijken of ik een passende groep musici samen kan brengen.
    Mijn idee is om een paar avonden of dagdelen in een weekeind(en) het Entrée d'Abaris van Jean Philippe Rameau in te studeren. Dit deel komt uit de opera Les Boréades.

    Om een idee te krijgen van het de muziek:



    Bezetting:
    2x Viool 1
    2x Viool 2
    2x Altviool
    1x Cello/bas
    Fagot
    Hoorn (hangt af van de beschikbare bladmuziek, mijn voorkeur gaat uit naar het origineel)

    Doel:
    Weer eens samen muziek maken.
    Daarnaast kunnen we inventariseren of er interesse is om het ensemble te laten blijven bestaan.
    Daarna onderling afstemmen wat voor werken we willen spelen en uitvoeren.
    Dit gaat dan wel om muziek uit ca 1600-1700

    Waar:
    In mijn woonplaats (Oldeberkoop, 8421PL) of in de buurt daarvan.

    Wie:
    Je moet zelfstandig de muziek thuis instuderen, tijdens de repetitie gaat het direct om intrepetatie en uitvoering in de juiste balans en werken we aan de juiste intentie van de muziek. Kortom het samenspel.
    Omdat ik eerst inventariseer of er interesse is heb ik op dit moment nog geen beschikking over de bladmuziek. Persoonlijk denk ik dat je middels de opname wel voor jezelf kunt beoordelen of het haalbaar is.

    Over mij:
    Heb orkestdirectie gestudeerd bij Jelke Hamersma, destijds in Delfzijl.
    Ben dirigent geweest van diverse harmonie en fanfareorkesten in het noorden van het land.
    Daarnaast dirigent van kamerorkest Orpheus uit Roden.
    Verder projectmatig zaken zoals het organiseren van een Cantatedienst in de mooie bonifatiuskerk in Oldeberkoop.
    Als uitvoerend musicus heb ik trombone, bastrombone, trompet, euphoium em contrabas gespeeld.

    Kosten:
    Voor het instuderen van een prachtig stukje muziek neem ik de kosten graag op me.
    Mochten we hierna een blijvende groep musici worden dan bespreken we dat middels een open begroting.
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Mogelijk ter aanvulling:
    Ik moest even opzoeken waar Oldeberkoop ligt. Had er nog niet eerder van gehoord. Het ligt in Friesland in de buurt van Wolvega en Heerenveen. Dat is wel van belang om te weten lijkt mij, want de reisafstand is medebepalend voor het bijeenkomen.
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    (Bijna) iedereen weet toch waar Oldeberkoop ligt!;)
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Oldeberkoop ligt wel mooi centraal voor wie in Noord-Nederland woont. Als je voor jezelf bijvoorbeeld als maximum plm een uur rijden (auto) naar Oldeberkoop aanhoudt, dan kunnen mensen zowel uit Winschoten als uit Raalte komen. En dan denk ik dat je niet voor een repetitie van een uurtje komt, maar bijvoorbeeld met elkaar voor dit project een paar uur samen musiceren plant. Dan is de verhouding reistijd-musiceertijd beter. Met die verhouding blijf je altijd te maken houden.

    Leuk plan, mooi voorstel, ik ga echter niet meedoen (ivm andere muzikale activiteiten én de reisafstand in mijn geval).
     

Deel Deze Pagina