Tina Guo

Discussie in 'Overig' gestart door Mouchart, 19 dec 2011.

  1. Mouchart

    Mouchart

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    24
    Ik vroeg me eigenlijk wel af wie hier bekend is met Tina Guo?
    Ze heeft vroeger jarenlang zeker 6 uur per dag moeten studeren en was hier niet blij mee, maar neemt het haar ouders achteraf in dank af!
    Ze is klassiek geschoold en heeft onlangs een andere richting in de muziek ontdekt met haar cello.

    Toen ik haar werk zag (voornamelijk klassiek) ben ik toch wel fan geworden, door haar passie die je erin terug hoort en toch ook haar verschillende stijlen in muziek. Zelf vind ik erg veel stijlen interessant, maar voornamelijk klassiek en metal.
    Wat ik wel erg jammer vind is dat ze zich nu erg extreem in haar videoclips gaat vormgeven waardoor ik een te commercieel en te 'pop' gevoel erbij krijg, wat afdoet aan het spel. Ze gaat er niet perse slechter door spelen, maar het gaat wel afleiden.

    Toch vind ik haar erg inspirerend als pas begonnen cellist en wilde ik haar graag even delen! Ook hoop ik ooit haar cd te kunnen bemachtigen, zodat ik niet altijd youtube af hoef te struinen. (Demix500 is haar youtubeacount).
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Als ik haar website open, lijkt het er verdraaid veel op dat ze probeert Vanessa Mae na te doen, want ze speelt ook op een electric cello. Ongelofelijk veel 'tam tam' als ik het zo mag zeggen. Doet me denken aan de dirigent van het orkest waar ik vroeger deel van uitmaakte. Hij zei eens tegen een orkestlid: "ik wil niet zien dat je prachtig speelt, maar ik wil het horen!". Tina is in dit opzicht nog erger dan Vanessa. Ik heb even gezocht naar een klassiek werkje om te horen of ze dat een beetje aankan. Volgens de opgave van haar repertoire zou ze de Rococo Variaties van Tsjaikovsky of ook de cellosuites van Bach aan moeten kunnen. Ik heb er alleen (nog) geen geluidsfragmenten van kunnen vinden.
    Die is er wél van het derde deel van het celloconcert van Elgar. Heel gevoelig gespeeld, maar hier mis ik de energieke aanpak zoals alleen Jacqueline du Pré dat kon.

    Kortom, deze vrouw lijkt heel veelzijdig bezig te zijn, waarbij ik voorkeur heb voor de wat behoudender kant.

    Frits
     
  3. Mouchart

    Mouchart

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    24
    Klopt, dat eerste over Vanessa Mae dacht ik ook aan. Maar speelt deze geen elektrische viool?

    En ik vind het inderdaad ook jammer dat er zoveel "tam tam" is hoe jij het noemt.
    Mijn respect is daardoor wel verminderd. Ik denk dat het feit dat dit de eerste was waarvan ik deze veelzijdigheid zag (toen ze nog niet extreem was en ik nog niet gehoord had van bijvoorbeeld Vanessa Mae) mij toen vooral aansprak.

    Het concept van: Queen Bee, spreekt me helaas ook steeds minder aan. Na dit een keer gehoord te hebben op deze snelheid is het wel mooi geweest. Dus ik sluit ook aan bij het gedeelte over de behoudendere kant!

    Ik vind het voornamelijk interessant om te zien hoe anders een persoon kan zijn. Als eerste zag ik klassieke fragmenten en hoorde ik haar muziek in bijvoorbeeld de film 'Inception'. Ik hoop dan ook dat op de cd meer van haar vroegere stukken staat.
    Volgens mij is dit weer een klassieke vorm van een platenmaatschappij die er iets leuks of opvallends van wilt maken. Dit vind ik erg jammer! Ze overdrijven het erg, terwijl ik voor de vroegere Tina Guo meer respect had. (Daarbij komend.. Waarom willen artiesten zich altijd maar in een vierkante cm stof hullen.. wat voegt dit toe?)
    Ik heb het op een rare tijd gepost. Waar ik haar nog steeds waardeer, maar ook elementen helemaal niets vind.
    Ik luister met plezier naar de rustige of ruigere oude passages zonder videobeelden, maar sla de nieuwere dingen meestal over:p

    Toch wilde ik haar even delen en weten wat de liefhebbers op dit forum erover denken!
     

Deel Deze Pagina