Tips

Discussie in 'Viool' gestart door Lunagra, 22 jun 2013.

  1. Lunagra

    Lunagra Lucinda de Graaff

    Lid geworden:
    19 jun 2013
    Berichten:
    5
    Hoi allemaal,

    Ik ben 15 en na gitaar en piano leek mij viool een fantastisch instrument. Ik heb het één en ander op dit forum gekeken en ben al veel te weten gekomen.

    Maar nu mijn vraag.

    Hebben jullie tips om de goede noot uit je viool te krijgen?
    Ik vind het opzich wel zuiver maar de noot komt er niet zo mooi uit. Weten jullie waar dat aan ligt. Ik speel nog niet heel lang en ik weet dat je ook niet in 1x alles kan maar ik wil graag weten hoe dat komt zodat ik daarop kan bouwen.

    Ook als jullie andere leuke tips voor mij weten zoals liedjes die je als beginner kan oefenen zijn die van harte welkom.

    Ben erg benieuwd wat jullie voor mij in petto hebben. :D

    Groetjes,
    Lucinda
     
  2. Maurien Bart

    Maurien Bart Maurien Bart

    Lid geworden:
    2 jan 2013
    Berichten:
    280
    Homepage:
    Veel tips zijn al eerder op dit forum besproken en erg veel zijn er te vinden met de volgende link:

    Index » Spel » wanhopig
     
  3. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Het grootste probleem van mensen die al gitaar spelen en overstappen naar viool is de streek. De streek bepaalt het geluid...eigenlijk alles op de toonhoogte na. Daarom is het ook zo enorm belangrijk om les te nemen bij een goede docent want zonder les is het bijna niet te doen om een mooi geluid uit je viool te krijgen. Bij een piano druk je op een toets en ben je al bijna klaar...bij gitaar zit er nog wel iets techniek bij het aan slaan van een snaar maar bij een viool zit minimaal 70% van het geluid in de streek. Die moet technisch goed zijn.
     
  4. dreamingdragon

    dreamingdragon

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    365