Verchroomde stickertjes van Liuwe

Discussie in 'Overig' gestart door Maurien Bart, 17 mei 2013.

  1. Maurien Bart

    Maurien Bart Maurien Bart

    Lid geworden:
    2 jan 2013
    Berichten:
    280
    Homepage:
    Bron van het off-topic verhaal

    Hier verder te discuseren a.u.b.

    Misschien dat dit een oplossing is voor al die Chinese viooltjes?
     
  2. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Chromen stickertjes zeggen mij niet zoveel. Wel groene stiften :D Of het demagnetiseren van CD's :D :D Of trollensnot :lol: :lol: :lol: Structuurinformatie, nog zoiets. Ik verwijs maar naar de diverse haaifaai groepen (van gelovigen).

    Ronald
     
  3. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.481
    Ik voel me erg vereerd met dit speciale topic! Toch moet ik eerlijk zeggen er verder weinig aan toe te kunnen voegen. De stickertjes zijn een metafoor voor de dingen die sommige mensen soms menen te horen (bijvoorbeeld de zéér opvallende klank van een Stradivari), maar die in werkelijkheid gewoon berusten op een vorm van inbeelding, van psychologische beïnvloeding, het pricipe van "duur,dus ook heel goed", denk maar weer eens aan dure wijn die véél lekkerder is dan de wijn van de Lidl. De verchroomde stickertjes hebben vast parallellen in het heden; in de vioolbouw zijn ze talrijk genoeg, dacht ik. :rolleyes:
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Ik begrijp alleen niet wat chromen stickers te maken hebben met vioolbouw, maar daarom is het wellicht ook off-topic? Hoe off-topic het dan ook is, het zou toch in de verre verte iets te maken moeten hebben met vioolbouw, anders kan er beter een geheel nieuw forum worden opgericht.
     
  5. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.481
    Misschien, Frits, is er die parallel tussen het vermeende effect van de stickertjes en het toch dikwijls ook vermeende effect van het "tunen" van vioolonderdelen of het gedurig heen en weer slepen (al of niet zuid- respectievelijk noordwaarts zogezegd..) van de stapel of het subtiel bijsnijden van delen van de kam. Maar je hebt gelijk, dit soort onderwerpen hoort thuis op een forum over psychologie. Maar gauw vergeten dus. :|
     
  6. Maurien Bart

    Maurien Bart Maurien Bart

    Lid geworden:
    2 jan 2013
    Berichten:
    280
    Homepage:
    Een off-topic site... ik vind dat nog niet eens zo'n gek idee, er wordt zo veel off-topic gereageerd bij best wel interessante onderwerpen, dat vind ik jammer.

    Dit topic is min of meer aangemaakt om daar ook eventueel eens serieus over na te denken.

    Veel werk is het denk ik om het forum een beetje netjes zonder al dat off-topic gedoe te houden.

    Zijn we net een beetje van het noord-oost-zuid-west off-topic ge-bla bla, gaan we verder overs stikkers en nu over psychologie, heel gezellig echt wel, maar vermoeiend om zinnige informatie te vinden.
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Omdat er bij vioolbouw en -spel kennelijk veel psychologie te pas komt (terwijl het au fond om niet meer dan het onttrekken van geluiden aan een met snaren bespannen houten kistje gaat, een tamelijk fysiek proces) is zo'n psychologie-item zo gek nog niet; er valt nog wel het een en ander te ont-mythologiseren in deze takken van sport!
     
  8. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Sorry voor de late reactie, heb net een hoedje van aluminiumfolie gemaakt en geprobeerd, heb een aantal aluminium stickertjes gekocht en ga kijken waar ik ze ga aanbrengen.
    Heb ook net "van den Heul" stekkers gekocht voor een vermogen, en onze stereo klinkt 200% beter, gouden lepeltjes op de hoedenplank in de gang en het ruikt minder naar zweetvoeten, WC eend gekocht en op de poepdoos ruikt het en stuk frisser.

    Oh ja, een week of twee weken niet douchen en je gaat stinken..

    Oh ja en toen werd ik wakker en stond weer met mijn twee voetjes op de grond.
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    ...fysiek? misschien bij het bespelen van een contrabas?
    Ik denk dat je fysisch bedoelt? ;)
     

Deel Deze Pagina