Verschillende vragen en/of verhalen in één topic

Discussie in 'Viool' gestart door vanezcha, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vanezcha

    vanezcha

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    274
    Het ljkt me te veel als ik per verhaal/vraag steeds in een nieuwe topic maak, dus...

    1. Vioolsnaren
    Het is de eerste keer dat ik Goldbrokat E gebruik met combinatie van Dominant GDA. Ik koop Dominant E nooit want het piept. Ik gebruik meestal Pirastro nr. 1 E en het doet uitstekend, maar het kost wel 10 euro, vandaar dat ik heb besloten om Goldbrokat E te kopen na goede reviews te hebben gelezen. Tot mijn verbazing: deze snaar piept! Terwijl deze snaar leuk zacht is. Gebeurt dit wel op je viool? Ik ben geïrriteerd hierdoor.

    2. Hars
    De laatste keer dat ik hars heb gekocht was in 2013: Kaplan donker. Kan een hars dan overdatum worden ("bedorven"?)? Kan een oude hars leiden tot piepende snaren? Mijn hars pakt niet meer zo goed als toen. Ik heb vorige donderdag maar een nieuwe hars besteld: Andrea Solo en moet deze nog thuis ontvangen.

    3. Spelen in een orkest
    Ik speel lekker staan. Maar in het orkest moet je zitten. Ik merk dat mijn strijktechniek verslechterd werd hierdoor. Ik moet niet alleen aandacht besteden aan dirigent, en muziek, maar ook mijn houding. Ik gebruik wel een speciaal kussentje, het helpt wel een beetje. Gelukkig til ik mijn rechte schouder niet op tijdens strijken.

    4. Cello
    Ik ben aan het overwegen cello te leren spelen. Ik weet echter niet of cellisten wat problemen hebben met comfortabel spelen. Voor violisten is het het uitproberen van verschillende kinstukjes en schoudersteunen totdat je comfortabel kunt spelen...zonder pijn! (Stueber kinstuk vind ik erg comfortabel. Ook na uren gespeeld te hebben heb ik geen pijn).
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.363
    Homepage:
    Toch zul je je vragen per onderwerp moeten opsplitsen anders is het einde zoek en wordt het hier een chaos.
    Zo erg veel werk is dat niet: je kiest een passende titel voor je onderwerp, kopieert de tekst en klaar ben je.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina