Wie kan mij een goede verzekeraar aanbevelen voor het verzekeren van mijn cello? Mijn eigen verzekeraar wil het niet doen omdat die een serienummer nodig heeft. Deze is bij mij, bij de vorige eigenaar, en in het taxatierapport niet bekend. Dus weigeren ze om hem op te nemen. Veel verzekeraars sluiten ook geen losse kostbaarhedenpolissen meer af. Wie weet er 1 die mijn cello tegen een schappelijk prijsje kan verzekeren tegen diefstal en beschadiging, en ook dekking biedt buiten mijn eigen huis (dus ook onderweg, in de muziekschool, tijdens een concert etc.)?
http://www.roblo.com/instrumenten.php is de site van Robert M Blom: de verzekeringsmakelaar waar een groot deel van strijkend NL zijn instrument verzekerd heeft. Gelukkig hebben ze daar behalve verstand van verzekeren, ook verstand van muziekinstrumenten, kennen ze een prima service en vragen ze een heel schappelijke premie. Verzekeringsmaatschappijen die vragen naar "het serienummer" van de cello vallen uiteraard bij voorbaat af: die snappen er helemaal niets van! Verder doet m.i. ook Univé het zeker niet slecht, tenminste in Noord NL. (te overwegen wanneer je daar al verzekeringen hebt lopen) Voor een verzekering van een strijkinstrument heb je altijd een recent taxatierapport nodig.
Bedankt voor de reactie! Daar heb ik zeker wat aan, en ik ga eens op de aangeraden site kijken. Het is geen peperdure cello, maar leg het geld maar eens snel neer als er wat mee gebeurt. Ik heb een origineel taxatierapport bij de overname meegekregen, zelfs in tweevoud. Dus dat moet geen probleem zijn. Dank!