vingerzetting van Gavotte en minuet 3?

Discussie in 'Musicologie' gestart door sue77, 28 mrt 2013.

1. sue77

sue77

Lid geworden:
    13 nov 2010
    Kan iemand mij (nogmaals) helpen aan of de bladmuziek mét de vingerzetting erop , of aan de uitgeschreven vingersetting van gavotte en minuet 3?
    Het gaat om mijn dochter die de Suzuki methode leert, en nu wil ik met haar oefenen maar ik kom er niet uit, aangezien ik zelf nooit heb leren noten lezen.. En zij is zelf nu net begonnen met noten lezen en vind het te moeilijk om te ontcijferen.
    Tot nog toe leert ze vrijwel alles uit het hoofd, dit zodat ook op jongere leeftijd men kan beginnen met spelen.

2. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Het gaat om de deeltjes uit een Suzuki-methode? Ik ken de methode niet en heb er ook nooit uit gespeeld. Het is wel handig als men op zoek wil gaan om precies te weten naar wat men op zoek moet. Dus: om welk deel van de Suzuki-methode gaat het?

3. chrish

chrish ♫ ♪

Lid geworden:
    20 mei 2008
    Ik stuur je een mailtje met een link naar de bladmuziek met vingerzetting. Ik zou wel ipv 0 een 4 spelen zodat je de 4e vinger kunt trainen, open snaar is immers ook minder mooi, dus waar het kan speel een 4 (tenzij je een 4e vinger op een snaar lager doet en de volgende noot is weer een snaar hoger)

4. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Over welk deel gaat het dan? Als die informatie bekend wordt kan een ieder meedenken, nu wordt het een solo-gebeuren.

5. chrish

chrish ♫ ♪

Lid geworden:
    20 mei 2008
    deel 1 die heeft enkel 3 minuetten en 1 gavotte.

6. sue77

sue77

Lid geworden:
    13 nov 2010
    Ja sorry ik was op t werk! maar top dat jullie ff met me meedachten en zochten! Deel 1 is idd het boek wat ik zocht! ik ben erg blij met de link van Chrish! thanx allebei!!!

7. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Ik begrijp alleen niet zo goed waarom Chrish de link via een PM verstuurt, want nu hebben andere lezers er niets aan. Dus als het kan, zet hem even op dit forum.

Ik had inmiddels deel 1 gevonden, maar dat was een uitgave zonder vingerzettingen. Ik kan die er zélf wel bij zetten, scannen en als link plaatsen, maar als het probleem inmiddels is opgelost hoeft dat natuurlijk niet meer.

8. MathiasB

MathiasB Mathias

Lid geworden:
    26 apr 2009
    Homepage:
    Op die Suzuki boeken staat nog copyright, dus dat mag niet...

Bij Suzuki staan er normaal toch genoeg vingerzettingen op?

9. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Ik kan alle delen van de Susuki-methode zo op internet vinden, dus copyright wordt alom aan de laars gelapt.
    Verder heb ik in de door mij gevonden uitgaven geen vingerzettingen gezien. (Zie hetgeen ik daarover in #7 al schreef).

10. chrish

chrish ♫ ♪

Lid geworden:
    20 mei 2008
    Ik heb alle delen met vingerzetting. En om copyright redenen niet hier geplaatst omdat de pdf op de bedrijfsserver staat.

11. MathiasB

MathiasB Mathias

Lid geworden:
    26 apr 2009
    Homepage:
    Als beheerder van een site met een omvang als deze mijdt je best alle associaties met illegale content. Want linken naar illegale dingen is in wezen ook al strafbaar.

12. Maurien Bart

Maurien Bart Maurien Bart

Lid geworden:
    2 jan 2013
    Homepage:
    (Even off-topic) Dat is echt een goede tip, anders speel je alleen maar de halve noten met de pink en die gebruik je bijna nooit, dus als de pink nodig heb laat die het afweten door weinig oefenen :(
    De pink blijft dan een soort van op de snaar geplakt.

13. sue77

sue77

Lid geworden:
    13 nov 2010
    ja maar bij de latere delen niet meer zo erg, en mijn dochter begint net met noten lezen, alles tot nog toe doen ze uit t hoofd, ( ze is 9, maar met haar 4e jaar begonnen) En helaas heb ik niet de volledige controle over het schrift dat ik m uit kan schrijven, Ik heb het nooit geleerd, en dat dan ook nog met de goede vingers op de goede snaren, is voor een "leek" nog geen logica. Dus ik ben erg blij dat ik m nu goed kan gaan oefenen.

Oh ja en bedankt voor de tip van de 4e vinger, volgens mij leert ze m ook zo.

Deel Deze Pagina