Violen gezocht voor Theatercorso Sint Jansklooster

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Corsogroep, 5 jul 2013.

  1. Corsogroep

    Corsogroep

    Lid geworden:
    5 jul 2013
    Berichten:
    4
    Goedendag,

    Aangezien ik helemaal nieuw en onbekend ben op dit forum, zal ik me eerst maar even voorstellen. Wij zijn Corsogroep Fun Fun uit Sint Jansklooster. Al 24 jaar bouwen wij corsowagens voor het theatercorso voor Sint jansklooster.

    zie onze website voor een indruk. www.corsogroepfunfun.nl
    Dit jaar bouwen we de corsowagen "Bram"
    in deze link http://www.corsogroepfunfun.nl/index.php/laatste-nieuws/142-fun-fun-maakt-qbramq kunnen jullie lezen dat dit gaat over het jongetje Bram dat later dirigent wil worden. Een feestelijke en vrolijke corsowagen.Ook komt er een 25 koppig orkest tevoorschijn. allemaal heel leuk natuurlijk, maar dat hoef ik natuurlijk niet te melden.. :)

    Wij zoeken voor onze corsowagen diverse instrumenten, waaronder violen. En daarom richt ik me tot jullie, de gebruikers van dit forum. Wie kan ons helpen aan 8 violen, of weet hoe wij deze zeer goedkoop kunnen bemachtigen. Het orkest speelt niet live, dus het mogen oude, voor muzikanten niet meer te gebruiken instrumenten zijn.
    Heb je een viool die je niet meer gebruikt, of 1 die beschadigd of kapot is horen we dat ook graag.

    Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

    Groeten,

    Corsogroep Fun Fun
    Robert
     
  2. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Nou, dit lijkt me een prachtige kans om al die Chineese violen die voor 45 euro op internet zijn gekocht met stok en kist toch nog een waardig bestaan te gunnen.

    En vioolbouwers...hebben jullie nog afgeschreven violen liggen waar echt geen klank (meer) uit komt maar er nog wel uit zien als violen?
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Ik denk niet dat er vioolbouwers zijn die een lading pruts violen hebben liggen. Ik tenminste niet. Dergelijke violen moet je niet inkopen of innemen, want je raakt ze nooit meer kwijt tenzij je alles verandert, alle onderdelen los haalt, de lak verwijdert, de bladen op juiste dikte brengt, een ebbenhouten toets aanbrengt, etc. etc.
    Maar breng dan niet de bestede tijd in rekening, want dan wordt het tóch nog een prijzig instrument!
     
  4. Corsogroep

    Corsogroep

    Lid geworden:
    5 jul 2013
    Berichten:
    4
    @willeke, die heb ik inderdaad ook al gezien. wellicht een optie, maar we moeten nog veel meer instrumenten hebben, dus dan is €45,- per viool al best veel geld voor ons. voor een viool natuurlijk niets, dat snap ik.. :cool:

    Dus voor de duidelijkheid, als het er inderdaad nog uitziet als een viool, is het voor ons goed. Ze moeten slechts 2 dagen mee... :lol:
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.972
    Homepage:
    Kom op mensen: al die onbespeelbare el-cheapo's die jullie op zolder hebben liggen! :lol:
     
  6. Lein

    Lein

    Lid geworden:
    17 mrt 2013
    Berichten:
    34
    Hoi Robert,

    Jouw vraag doet mij denken aan de uitvoering van onze basisschoolmusical waarin we een orkest nadeden. We hadden een viool overgetrokken op bruin papier met een lat eronder voor de stevigheid en als strijkstok hadden we een stuk bamboe. We playbackten Giselle ballet van Adolf Adam.
    Dit is misschien wel wat heel erg simpel maar is het niet een idee om met triplex o.i.d. een aantal violen te maken?

    succes in ieder geval!

    Lein
     
  7. Corsogroep

    Corsogroep

    Lid geworden:
    5 jul 2013
    Berichten:
    4
    wij zijn inmiddels voorzien.
    Bedankt voor het meedenken, en het eindresultaat zal ik hier tzt wel showen.

    :D

    Gr,

    Robert
     
  8. Corsogroep

    Corsogroep

    Lid geworden:
    5 jul 2013
    Berichten:
    4
    voor wie het leuk vind....dit is het resultaat.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  9. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Wat een prachtige wagen! En dan te weten dat het allemaal bloemen zijn. Dank je wel voor het filmpje, ik heb er (in de vroege ochtend) van genoten!
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Corsogroep:

    dank dat we dan ook mogen zien wat het uiteindelijke resultaat is. Dat wordt nog wel eens vergeten.
    De strijkers hebben zich goed ingeleefd en strijken precies in de maat! Heel leuk om te zien hoe het Carnaval der Dieren (Saint Saens) in beeld gebracht wordt.

    Frits
     

Deel Deze Pagina