violen uit China

Discussie in 'Aangeboden' gestart door hannekevb, 29 mei 2009.

  1. hannekevb

    hannekevb

    Lid geworden:
    27 mei 2009
    Berichten:
    4
    Kan iemand me iets vertellen over violen uit China?
    Het schijnen goede imitatie-violen te zijn. Ik zoek een goede studieviool van rond de 2000 Euro/Dollar. Is een chinese een optie of hangt dat veel faktoren af....en is er in algemene zin niets over te zeggen?
    groetjes, Hanneke.
     
  2. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Gewoon even de zoekfunctie van dit forum gebruiken, werkt echt wonderen en is altijd aan te raden voordat je een nieuw draadje opent. Kijk hier maar even. :)
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.972
    Homepage:
    Met een budget van 2000 kun je absoluut een goede studieviool vinden. Gewoon bij een vioolbouwer op bezoek gaan die voldoende in de prijsklasse 1500-2000 in voorraad heeft (zoals ondergetekende bijvoorbeeld) en vergelijken. Het is bij een vioolbouwer doorgaans geen probleem om een paar violen mee op zicht naar huis te nemen zonder koopverplichting. Of de viool die je uitkiest nu uiteindelijk uit China blijkt te komen of uit Duitsland, Frankrijk of Oost-Europa is minder van belang.
    In deze prijsklasse iets op het internet kopen moet sterk worden ontraden.
    Houd ons op de hoogte van je zoektocht en vraag hier gerust om raad!
     
  4. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Chinese violen zijn inderdaad een optie, maar beoordeel gewoon elke viool op zich. Probeer een aantal van verschillende afkomsten en ga op je gevoel af voor de klank.

    De prijsklasse die je noemt is behoorlijk gangbaar, hierin zijn veel mooie instrumenten te vinden.

    Ik weet niet waar je woont, maar is een Hilversum een optie voor je?
     
  5. hannekevb

    hannekevb

    Lid geworden:
    27 mei 2009
    Berichten:
    4
    Ik woon in Kansas in de V.S., dus Hilversum is geen optie....
    Ondertussen gekozen voor de Duitse viool uit 1911, Koschat. Voor mij heeft deze viool een mooie klank, warm en helder. Hij is in uitstekende conditie volgens de vioolbouwer. Ik heb veel vergeleken en uitgeprobeerd, ben dus tamelijk zeker van een juiste keuze. Mocht ik van gedachten veranderen binnen twee jaar, dan krijg ik 100% van het aankoopbedrag terug, dat lijkt me een goede service.
    De viool is rond 1911 geimporteerd in de V.S. Ik heb de advertentie gezien in de catalogus van toendertijd.
    Nu nog een goede stok selecteren. En in de toekomst wellicht lessen.
    Nog bedankt voor de info over violen uit China.
     

Deel Deze Pagina