Violin Sound Samples

Discussie in 'Overig' gestart door Elman, 27 apr 2010.

  1. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    705
    Op youtube kwam ik een kanaal tegen van Eboy.inc. Broer en zus die allemaal verschillende violen laten horen. Niet om te laten zien hoe goed zij (of vrienden) viool kunnen spelen maar om al de verschillen tussen violen te laten horen (omdat ze ze verkopen via Ebay). Al met al heel wat kijk en luisterplezier!

    http://www.youtube.com/profile?user=eboyinc#g/u

    Wat aardig is dat het meisje op diverse violen de Sarrabande van Karl Bohm speelt. Je kunt dan de verschillen tussen de violen goed horen. Moet je bij uploads in hun kanaal maar karl Bohm invoeren.
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Ik heb er een stuk of tien beluisterd. Er zitten zeer fraai klinkende instrumenten bij. Ook instrumenten die zijn gebouwd in de vorige eeuw en dat is weer een bewijs dat de nieuwere instrumenten niet onder hoeven doen voor de onbetaalbare oude Italianen.
    Wat ik alleen erg jammer vind is het ontbreken van meer gegevens over de instrumenten. Een tekst als 'very fine handmade American instrument' is erg karig aan informatie.
    Verder wel een site om in de gaten te houden want er schijnen steeds nieuwe bij te komen. Het gaat dan om violen en altviolen.
     
  3. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    705
    Zeer beslist de meest bijzondere f gaten wat mij betreft:
    http://cgi.ebay.com/ANTIQUE-AMERICAN-VIOLIN-SMITH-1932-SUPERB-TONE-LISTEN-/320533277794?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aa145ac62
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Ja, maar dat komt door de nóg extremere welving! Vreemd model is het.
     

Deel Deze Pagina