Violist gezocht eenmalig project / budget beschikbaar

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door pixiedust, 16 jul 2022.

  1. pixiedust

    pixiedust

    Lid geworden:
    16 jul 2022
    Berichten:
    2
    Voor een bruiloft in Purmerend zijn wij op zoek naar een violist voor anderhalf uur a twee uur.

    Het gaat om een mooie tuin en er worden beelden opgenomen.

    Budget beschikbaar!
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2022
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Wil deze oproep enig succes opleveren, dan zou ik hier toch meer informatie geven.
    Waar gaat het precies om?
    Wat houdt het project in?
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Ja, en wat schuift het!
     
  4. pixiedust

    pixiedust

    Lid geworden:
    16 jul 2022
    Berichten:
    2
    150 à 200, afhangend van de duur!
     
  5. gdae

    gdae

    Lid geworden:
    12 sep 2008
    Berichten:
    118
    In je ééntje anderhalf uur viool spelen is taai voor de violist, maar je hebt dan ook wel heel bijzondere gasten nodig die dat leuk blijven vinden. Er zal toch een begeleider bij moeten. Dan kom je met dit budget waarschijnlijk niet uit. Misschien moet je even met iemand sparren die de muziekwereld wat beter kent.
    Ik heb zelf trouwens wel een oplossing gevonden om in mijn eentje een heel orkest te vormen:


    maar misschien ben je niet op zoek naar iemand die jazz, folk, pop en een verdwaalde tango speelt.
    Je kunt een mailtje sturen naar info@jamfestival.nl, dan geef ik je mijn gegevens.
     
    Snelviooltje en Oosterhof Vioolbouw vinden dit leuk.
  6. Snelviooltje

    Snelviooltje

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    170
    Mooi gedaan Klaas!
    Met een Looper raak je letterlijk nooit uitgespeeld :)
    Ik gebruik zelf voor 'buiten de deur spelen' een JBL met mp3's vanaf mijn telefoon. Werkt ook prima. Maar goed, ik speel dan ook 'het lichte repertoire'. Maar dat zal ook prima werken voor klassiek lijkt me.

    Zie ik nu overigens dat je op een Yev speelt? Ik dacht dat je juist fervent voorstander was van de 'mindere' merken. Of was je punt daarbij vooral dat je niet persee een dure eviool nodig hebt, want dat ben ik wel met je eens. Terwijl ikzelf wel degelijk op een wat hoger segment speel, eigenlijk om dezelfde redenen als bij een akoestische viool: het speelcomfort en de aanspreekbaarheid is beter en dus wordt je spel beter.

    Dank voor je video, leuk om het zo te zien.

    En @pixiedust: je geeft inderdaad wat summiere informatie. Ook relevant is bijvoorbeeld wanneer het is (je moet wel kunnen, en wat is de voorbereidingstijd)
    Het budget dat je noemt zit in de range van een semi-prof speler. Anders had je waarschijnlijk ook al lang via een boekingskantoor een violist geboekt, In mijn netwerk gaat ook regelmatig de vraag rond voor een violist tijdens een bruiloft, maar dat is echt niet populair. Violisten willen niet graag alleen spelen.
    Wat ideeën die wellicht helpen:
    - zet je oproep ook op facebook (daar is overigens ook een groep voor violisten in Nederland) daar taggen mensen elkaar, gaat wat harder dan hier
    - vraag bij het plaatselijke orkest, en beter is te vragen of men een leuk strijkkwartet weet. Dan maak je wat meer kans, en de amateurspelers komen ook voor die prijs vaak wel is mijn ervaring. (En je kunt gerust vragen naar een proefopname of eerst een keer gaan luisteren, zodat je weet dat het past bij jouw verwachtingen)
    - zet er ook bij wat je bedoeling is: is het echt solo, of kan men backing tracks meenemen, mag een kwartet zijn, moet het persee klassiek en welk genre, mag het ook lichte muziek of popmuziek(achtig) zijn etc.
    - hang een briefje op bij het conservatorium. Wellicht dat een eerstejaars dit wel wil doen

    oja, en houd er rekening mee dat een violist bij het eerste beetje aankondiging van regen al weg is, dus denk ook aan een overkapping bij slechter weer. (maar dat zal voor de overige gasten ook wel gelden, maar toch)

    succes!
     
  7. gdae

    gdae

    Lid geworden:
    12 sep 2008
    Berichten:
    118
    Hi Snelviooltje, ik ´vocht´ inderdaad altijd voor de Stagg omdat ik er slecht tegen kon dat mensen met weinig geld werden afgefakkeld. En omdat er met de juiste equalizers en randapparatuur nog best iets van te maken valt. Maar ik ben zelf ook blij dat ik nu iets (veel) beters heb.
    Overigens, ik heb met mijn Yev een heel goed live geluid, maar opnames maken blijft hardstikke moeilijk. Yamaha en Cubase zijn van hetzelfde bedrijf, maar het lukt ze daar niet om te zorgen dat die twee programma´s goed samenwerken.
     

Deel Deze Pagina