Violist zoekt pianist om concertino Ed de Boer te spelen

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Henri Vieuxtemps, 16 nov 2023.

1. Henri Vieuxtemps

Henri Vieuxtemps ♫ ♪

Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Componist Ed de Boer/Alexander Comitas had voor ons een concertino geschreven. Ik was dat aan het repeteren met m’n vaste pianiste waarvan hier een live-opname van een ander stuk
    maar door de vele tertsen in het 3e deel kreeg ze teveel pijn door artrose. De componist had een versie met minder tertsen geschreven maar bij een ander stuk heeft ze nog last en stopt nu 2 weken met spelen in de hoop dat het iets gaat verbeteren.
    Hier de elektronische versie van het Concertino van Ed de Boer die de componist heeft geupload:
    Dit hoge tempo hebben we niet gehaald maar een stukje langzamer klinkt ook goed. Normaal maak ik 4 opnames per deel en plak de minst slechte audio’s aan elkaar met de bladmuziek voor een meeleesfilmpje zoals dit voorbeeld:
    Maar ik zoek dus een pianist die dit stuk technisch aankan en wil gaan instuderen met mij.

2. Henri Vieuxtemps

Henri Vieuxtemps ♫ ♪

Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Diagnose was zonder artsenbezoek door pianiste toch geen artrose maar meer RSI-klachten en rust heeft anders dan oefeningen van Youtube wel geholpen. Rustig opbouwen maar 3e deel Ed de Boer met tertsen gaat niet lukken maar eerst een simpeler concertino.

Deel Deze Pagina