Violiste wil samenspelen met jonge mensen

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Annesophie, 17 nov 2012.

  1. Annesophie

    Annesophie

    Lid geworden:
    17 nov 2012
    Berichten:
    1
    Na 16 jaar vioolles en veel orkestervaring, maar nu al een aantal jaar níet gespeeld, wil ik heel graag mijn viool weer uit zijn kist halen en op een redelijk maar vooral gezellig niveau samen mooie muziek maken met jonge mensen (50-!).

    Wie heeft er ideeen, tips of plek in (of rond) Amsterdam?

    Ik hoor graag!
    Annesophie
     
  2. Jan-Joost

    Jan-Joost

    Lid geworden:
    3 dec 2012
    Berichten:
    1
    Hallo Annesophie,

    Wat goed dat je het vioolspelen weer hebt opgepakt. En ook plezierig dat je iemand van 48 (ik dus) nog als jong beschouwt :)

    Ik zoek ook iemand om mee te spelen. Ik speel viool en woon in Amsterdam. Les gehad van mijn 9de tot 18de, daarna af en toe, en nu sinds 2 jaar weer les (niet elke week). Diverse orkestervaring, ik speel nu wekelijks in een tango-orkestje in Amsterdam, we geven ook af en toe concertjes. Erg leuk.

    Er is veel geschreven voor 2 violen, lijkt me leuk om samen te spelen. Lijkt het je wat?

    Groeten, Jan-Joost.
     
  3. Anara

    Anara

    Lid geworden:
    10 sep 2010
    Berichten:
    115
    En is het Wester Kamer Orkest iets voor jou,
    Repeteert ook in Amsterdam o.l.v. Taco de Vries.
    Kijk maar op: www.westerkamerorkest.nl

    Wel wisselend in leeftijd dus niet allemaal 50- maar daar zou jij behoorlijk verandering in kunnen brengen.

    Groetjes,

    Anara ;)
     
  4. De Muziekfabriek

    De Muziekfabriek

    Lid geworden:
    25 jan 2013
    Berichten:
    4
    Mag ik beide zij-instromende violisten misschien wijzen op De Muziekfabriek in Alphen a/d Rijn en de korte maar krachtige projecten die deze stichting regelmatig organiseert? Zoals nu de Mattheus Passion in Alphen a/d Rijn. Een aantal repetitiedagen en dan 2 uitvoeringen (op 27 en 28 maart 2013). We zoeken nog enkele ervaren violisten.

    Op www.stichtingdemuziekfabriek.nl staat meer informatie.

    Wie weet tot ziens!
    Ellis Buis
    De Muziekfabriek
     
  5. mengelhard

    mengelhard

    Lid geworden:
    17 dec 2012
    Berichten:
    3
    Dag Annesophie,
    Wij zoeken een tweede viool voor een vrij nieuw, niet-professioneel strijkwartet. Hebben in iets andere bezetting twee keer met elkaar kwartet gespeeld. We zijn amateurs maar wel ervaren in kamermuziek en gedeeltelijk te oud! Gemiddeld schat ik net binnen jouw range. We spelen niet voor het podium, maar voor ons plezier. Vinden het wel leuk om iets voor te bereiden en een paar keer echt aan een stuk te werken. Op dit moment bv Beethoven op 18, nr 6. Spelen circa 1 x 3 weken. Meestal in Amsterdam.
    Groet,
    Marens
     

Deel Deze Pagina