Violisten gezocht Groningen

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Chai, 26 okt 2011.

  1. Chai

    Chai

    Lid geworden:
    26 okt 2011
    Berichten:
    1
    Hoi Allemaal,

    Mijn naam is Chai en ik ben bezig een band te vormen met oa violen erin. De meeste muzikantenbanken worden vooral bezocht door gitaristen drummers en dat soort spul dus heb ik me aangemeld hier om te zien of ik wellicht in contact kan komen met violisten (en wie weet via jullie weer met verdere muzikanten). Bij deze een "copy-paste" van mijn advertentie:


    Gezocht: Muzikanten voor niet heel westerse band.

    Hallo,

    mijn naam is Chai, ik ben bassist en schrijf muziek. Mijn passie ligt bij allerlei soorten wereldmuziek (oa. Salsa, Timba, Charanga, Cumbia, Musica Andina, Afrikaanse Muziek, Turk Halk Muzigi, Carnatic Music, Ghazals etc etc etc) en dan gewoon ook lekker wat heavy metal, Zappa, wat jazz, reggae enzoverder.
    Nu zoek ik muzikanten om een band te vormen. De muziek die ik schrijf is heeft elementen van deze stijlen in zich, doorelkaar gegooid dus niet een stijlen-coverbandje!

    Gezocht worden: muzikanten die gevorderd zijn op hun instrument en in de muziek, die lef hebben en uitdagingen aan willen gaan wat de presentatie en het ondernemerschap aangaat, en die bereid zijn om er helemaal voor te gaan.
    De kans dat er hitjes gemaakt worden is niet heel groot, maar ook zonder hitjes en met een consistente aanpak is het mogelijk om te groeien als band.

    Mijn doel is in eerste instantie om zo ver te komen dat we op tour kunnen en daarin kunnen bestaan (dus als je bang bent voor rottige tourbusjes, slecht slapen en weinig douchen en zo veel mogelijk spelen dan ben je wellicht niet wie ik zoek!).
    Humor is ook essentieel dus laten we de muziek serieus nemen en onszelf vooral niet te veel....

    De instrumenten:

    Fluit (dwarsfluit, speel je ook andere dingen zoals klarinet, sax quena etc dan is dat fijn!), moet kunnen lezen en improviseren.

    Violen (2): Iig lezen en minimaal 1 moet kunnen improviseren. (En niet verveeld raken van groove partijtjes!)

    Toetsen/piano: Lezen en improviseren, en kennis van acoorden, en stijlfiguren (tumbaos, reggae)

    Percussie: verschillende instrumenten, lezen is een pre, improviseren noodzaak. Het liefst een beetje breed bekend met verschillende stijlen. (En berekend op maatwisselingen enzo.)

    Drums: graag drums en timbales. Zelfde verhaal als de percussie.

    Zang: Zangers met een eigen geluid, lef. Kom maar op dan kijken we wie of wat past!

    en verder: Speel je iets wat niet genoemd is? Marimbas, midisax, bitchen electr gitaar en denk je toch in dit geheel te passen? Wees dan ff eigenwijs en reageer alsnog!


    ===> Een lang verhaal dus sowieso dank als je tot hier gelezen hebt!

    Gr,

    Chai.
     
  2. charis

    charis

    Lid geworden:
    18 jan 2012
    Berichten:
    4
    Hey Chai,

    Zou cello ook niet leuk klinken in je band? ;)
    Ik houd wel van de muziekstijlen die je beschrijft!

    groet,
    Charis
     

Deel Deze Pagina