Viool 4/4 budget circa 5000€

Discussie in 'Gevraagd' gestart door Saga, 18 feb 2024.

  1. Saga

    Saga

    Lid geworden:
    8 okt 2023
    Berichten:
    16
    Yes, mijn vioollerares raadt mij aan een goede viool aan te schaffen. Dat is een compliment voor mij, ik ben amateur maar zeer fanatiek en gedreven. Ik heb altijd piano gespeeld. Sinds 1 jaar viool en ik ben in passie.

    Geduld is een schone zaak.
    • Ik zoek gewoon een goede gebruikte viool met een goede klank en dito strijkstok.
    • Herkomst doet er niet toe.
    • Technisch uitstekende staat.
    • Verkoop door vioolbouwer of particulier met toestemming check/restauratie door vioolbouwer en periode uitproberen of huren.

    • ( uiterlijk maar minder van belang maar als de keus er is: voorkeur blank/lichtbruin glanzend )
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.972
    Homepage:
    Langs vioolbouwers met een collectie die dergelijke instrumenten bevat zou ik zeggen!
    Het is raadzaam om met uzelf een bandbreedte af te spreken, b.v. 3000-5000: u heeft dan meer keus en in deze prijscategorie is de prijs niet alleen afhankelijk van klank en speelbaarheid.
    De kans dat u dan voor 3000 een instrument kunt vinden is mogelijk niet echt kleiner dan 5000!
     
  3. Saga

    Saga

    Lid geworden:
    8 okt 2023
    Berichten:
    16
    Dankjewel. Dat ga ik doen.
     
  4. Karane

    Karane

    Lid geworden:
    2 feb 2019
    Berichten:
    121
    Ik speel nu een jaar of 6 viool en heb dat de eerste 6 jaar op een viool van 400 euro gedaan. Daar moet je een beetje geluk mee hebben, de klank was niet slecht. Nu pas geleden een viool van rond de 1700 euro aangeschaft en die heeft een net weer iets mooiere klank. Maar, ik moet er eerlijk in zijn: het verschil is duidelijk doch subtiel.