Viool/altviooldocente te Diever, ook voor kinderen met ADHD en Autisme of faalangst

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Brigit, 21 feb 2016.

  1. Brigit

    Brigit

    Lid geworden:
    18 sep 2012
    Berichten:
    8
    Ik heb een eigen praktijk aan huis voor vioolles en altvioolles in Diever voor kinderen en volwassenen. Zowel beginners als gevorderden zijn welkom. Ik ben als viool-altviooldocente 14 jaar werkzaam geweest bij de muziekschool in Zeist en heb jaren lesgegeven volgens de Suzuki methode.


    Volgens mijn leerlingen kenmerkt mijn les zich in, op een ontspannen wijze met humor, je op weg te helpen om muziek te kunnen maken. Plezier in muziek én ontwikkelen van techniek gaan daarin bij mij hand in hand. Het één kan wat mij betreft niet zonder het ander. Er wordt hard gewerkt én veel gelachen in mijn muziekkamer.


    Mijn praktijk aan huis kenmerkt zich door persoonlijke aandacht maar daarnaast ook kennis in hoe om te gaan met kinderen met ADHD/ Autisme, of kinderen die te kampen hebben met overmatige faalangst.

    Vanuit mijn ervaring sinds 2006 als gezinsbehandelaar in de GGZ heb ik veel ervaring in het omgaan met deze 'speciale' kinderen. Ook kinderen met bijvoorbeeld ADHD kunnen bij mij les krijgen. Het is een fabel dat zij geen viool zouden kunnen leren spelen of het instrument voor hen te moeilijk zou zijn. Want behalve druk, beweeglijk en snel afgeleid zijn zij ook in het bezit van de hyper focus als iets hen echt interesseert. En heeft je kind een ontwikkelingsstoornis in het autistisch spectrum ben ik bekend met wat je kind nodig heeft om tot leren en muzikale ontwikkeling te komen.

    Ook kinderen met faalangst zijn bij mij aan het goede adres, ik weet hoe ik een kind uit de spiraal van perfectionisme kan halen en ze de nodige 'leiding' kan geven zodat de angst naar achteren kan en het plezier kan opkomen.


    Aarzel niet je kind met diagnose of overmatige faalangst kennis te laten maken met muziek bij mij. Muziek kan juist helpen je kind bepaalde barrières te laten overwinnen en contact te maken met zijn/haar eigen gevoel en die middels muziek te kunnen uiten!


    De eerste les beschouw ik als kennismaking. Deze les is gratis!

    Tarieven voor individuele les:

    30 minuten: €30

    45 minuten: €40

    60 minuten: €45


    Kun je dit niet betalen? In overleg wijk ik wel eens af van het tarief. Neem dus altijd contact op en dan kijken we wat de mogelijkheden zijn.


    Binnen mijn praktijk is het ook mogelijk om les aan huis te krijgen in Diever eo waarbij het lesgeld met in overleg wordt verhoogd ivm extra tijd en mogelijk benzinekosten.


    Heb je interesse of vragen, neem dan vrijblijvend contact op!

    Brigit Holthuizen

    06-20340698

    Of mail me: altje@xs4all.nl
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2017
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    In antroposofische/heilpedagogische instellingen wordt ook les in viool of cello gegeven aan kinderen met ontwikkelingsstoornissen vanwege het therapeutisch effect ervan. Met name het strijken! Ik zag en hoorde de vooruitgang en zag hoe gefocusd een kind op zo'n choroi -cello speelde (ik hoor verder nooit van iemand dat die op een choroi instrument speelt; voor wie wil weten wat/hoe/waar moet maar eens naar http://www.choroi.org/node/54 en http://www.choroi.org/node/319 kijken; je kunt daar ook de altviool bekijken en de viool).
     

Deel Deze Pagina