Viool in Jerome Thibouville Lamy koffer

Discussie in 'Viool' gestart door pIETERE, 1 apr 2014.

1. pIETERE

pIETERE

Lid geworden:
    1 apr 2014
    Hallo Allemaal,

Ik heb vandaag een viool gekocht en ik zou graag wat meer willen weten over de viool en eventueel de waarde ervan.

Zie foto's. Ik heb er zelf geen verstand van, maar de case is van Jerome Thibouville Lamy. Op de viool zelf zijn geen merken of tekens te vinden. Wel is het een kwalitatief goed (volgens mij) instrument van een behoorlijke leeftijd.

Zie foto's.

.

Laatst bewerkt: 1 apr 2014
  2. chrish

chrish ♫ ♪

Lid geworden:
    20 mei 2008
    Ik kan hier zo kwaad om worden, je hebt de viool lekker op marktplaats staan en vraagt vervolgens aan ons de waarde! Zoek die lekker zelf uit ga ermee naar een vioolbouwer of wat dan ook.

3. pIETERE

pIETERE

Lid geworden:
    1 apr 2014
    En wat is daarvan het daadwerkelijke probleem? Ik vraag toch niks raars?

Ik vraag wat de waarde is. Wat ik met de viool verder doe zijn toch mijn zaken? Als ik het nou op een forum vraag of bij een taxateur.. ik zie het probleem niet.

Maar goed. Ik begrijp dat jij mij niet verder wilt helpen.

4. chrish

chrish ♫ ♪

Lid geworden:
    20 mei 2008
    Thibouville Lamy was een hele hele grote fabriek waar duizenden viooltjes per week gemaakt werden in allemaal verschillende klasses vanaf brandhout tot speelbaar en een enkele is zelfs leuk voor een gevorderde violist. Jouw viool is geen Thibouville Lamy maar een Duitse viool uit de Schönbach omgeving, waarde €100/150 maar er zit een hele lelijke toets op die niet van ebben is dus die zal vervangen moeten worden door de koper die ongetwijfeld een handelaar zal zijn, er zitten enkel alleen maar handelaren op marktplaats.

Waarom ik er kwaad van wordt, omdat iedereen die een viooltje op zolder heeft denkt dat het wat is en via internet vragen wat iets is is altijd makkelijk.

5. pIETERE

pIETERE

Lid geworden:
    1 apr 2014
    Ok bedankt voor je informatie.

Fora hebben juist bestaansreden om je laatste beredenering, maar dat is mijn mening. Nogmaals bedankt. Voor dat bedrag blijft hij waar hij is.

6. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Precies: groot gelijk Chris: al die scharrelaars met vioolpuin van de rommelmarkt die alleen maar gratis info willen en verder nooit iets zinnigs en inhoudelijke bijdragen! Gewoon niet meer reageren op waarde-vragen.

Laatst bewerkt: 2 apr 2014
  7. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    En het gekke is dat je die waarde in reactie #4 geeft! Dat begrijp ik dan weer niet! :(

8. chrish

chrish ♫ ♪

Lid geworden:
    20 mei 2008
    Inderdaad, vanaf nu zal ik enkel en alleen nog herkomst van het instrument bepalen zonder waarde en enkel als het geen Schönbach doosjes zijn.

Deel Deze Pagina