Viool Lanmon

Discussie in 'Overig' gestart door Tobias, 26 okt 2013.

  1. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.540
    Ik heb een Viool uit 2010 en op het etiket wat erin zit staat LANMON, model Stradivari en een lang nummer.
    Graag zou ik weten waar deze Viool gemaakt is, op het internet kan ik er echter niet achter komen, is het een Chinese een Tsjechische een Duitse of wat dan ook, wie het weet mag het zeggen.
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.972
    Homepage:
    Voor zover ik weet een Chinees van de allerergste soort. Type V.A.D.M. (Voor Aan De Muur) maar dan alleen in een schaars verlichte ruimte.
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Kun je'm dan maar beter niet aan de muur hangen?
     
  4. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.540
    Het is wel een heel mooie Viool om te zien gele onderlak en daarover roodbruine lak en mooi gevlamd esdoornhout en een fijn nervig bovenblad, ik was juist van plan om hem aan de muur te hangen omdat hij zo mooi is.
    Maar hier schrik ik toch wel erg van, ik begrijp dat ik iets verschrikkelijks in huis heb, een vreselijke chinees en nog wel één van de allerergste soort.

    En daarbij hij klinkt ook nog aardig, ik hield zelfs een beetje van deze viool ( ik schrijf nu de naam viool met een kleine letter en niet met een hoofdletter ) dat verdient hij niet, maar nu is de liefde wel mooi over het kreng gaat eruit, als kenners hem uitspuwen wil ik hem niet meer in huis hebben.
    Stel dat er iemand bij mij thuis komt die ook verstand van Violen heeft dan zou ik toch wel mooi een flater slaan, dus weg ermee, bedankt !!!!!

    P.S. Voor de zekerheid heb ik ook nog even in de viool gekeken, nou die chinezen hebben er werkelijk alles aan gedaan om ons een rad voor ogen te draaien, alles ziet er keurig uit van binnen, zo te zien hoekblokjes en een mooi aansluitende randversterking, maar daar trappen wij niet in.
     
  5. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    705
    :lol:
     
  6. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.540
    Dat komt omdat de moeder van Stradivarius uit Korea kwam iets wat weinigen weten.
    Maar laten we hier niet verder op ingaan anders worden we er weer uitgebezemd.
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Hij rijmt deze keer niet, maar hoe serieus is Tobias?
    Elman kan dat goed inschatten want die speelt op een Stradivarius die is gebouwd in Korea.
     

Deel Deze Pagina