Viool lessen weer oppakken

Discussie in 'Viool' gestart door janine, 5 apr 2008.

1. janine

janine Janine

Lid geworden:
    5 apr 2008
    Hallo allemaal,

Al een tijdje zit ik er over te denken om mijn viool lessen weer op te pakken.
    Vanaf mijn 8e tot mijn 14e heb ik viool gespeeld.
    Ik ben nu 21 jaar en mijn zus gaat volgend jaar mei trouwen en wil als verrassing een stuk kunnen spelen op haar bruiloft :D

Weten jullie of je het weer snel oppakt en of ik dan genoeg tijd heb?
    Ook moet ik dan op zoek naar iemand die mij les kan geven, ik woon zelf in Vlaardingen vlakbij Rotterdam. Weten jullie misschien iemand?

En kan ik dan beter voor een normale viool kiezen of een elektrische?
    Elektrische lijkt me erg gaaf, maar misschien saai als je alleen speelt..
    (heb er niet veel verstand van) Maar heb altijd normaal gespeeld.

Brand maar los ;)

2. remi

remi ♫ ♪

Lid geworden:
    11 mei 2004
    Hey Janieke,

Je moet niet gewoon denken om weer les te nemen, je moet het gewoon doen.

’t Is natuurlijk heel leuk dat je je zus wilt verassen maar dan moet je zeker lessen gaan volgen.
    Om weer te beginnen zou ik gewoon voor een akoestisch instrument kiezen, en het electrieke gebeuren even laten voor wat het is.

Met viool spelen is het net als met fietsen, je verleerd het niet maar… je vaardigheid moet weer terug komen.

Voor vioollessen zou je bij de bekende muziekscholen in Rotterdam langs kunnen gaan of eventueel via de bibliotheek een leraar of lerares moeten vinden.

Heel veel succes, en houd ons op de hoogte, het is hier best gezellig en op ons forum worden genoeg discussies gevoerd.

Groetjes,

Remi

3. Alexander

Alexander

Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Homepage:
    Ik denk, dat je weer snel je oude niveau bereikt met een aantal lessen
    van een goede leraar en natuurlijk veel spelen. Veel succes. :)

4. remi

remi ♫ ♪

Lid geworden:
    11 mei 2004
    Even zitte googelen en jahoor bij de concurent:

Viool-en Ensemblelessen
    Ik ben een gediplomeerde viooldocente met 10 jaar leservaring en biedt individueele en groupsvioollessen aan voor kinderen en volwassenen.Ik geef les in het nederlands, engels of duits. Ook als u en ander instrument speelt dan viool en graag samen in een group wilt musiceren bent u van harte welkom.
    Bel gerust voor een afspraak!
    Mag. Elisabeth Reiter
    Keucheniusstraat 11B
    NL- 3038 SJ Rotterdam
    Tel:0031 616035969

en

Iris Scaarlett, Violiste, Viooldocente, Suzuki-viooldocente.
    Ik geef les viool aan kinderen vanaf 3 a 4 jaar volgens Suzuki methode in de regio Haaglanden. Combinaitie van klassieke methode en les aan andere leeftijden en niveaus is mogelijk tot de toelatingsexamen/voorbereiding op conservatorium.

Iris Scaarlett,
    Tulpstraat 106,
    2282NT Rijswijk
    tel: 070-3996899
    email: iris66@lycos.com

Het Rotterdams Vioolinstituut p/a Rotterdams Conservatorium
    Hogeschool voor Muziek en Dans
    Kruisplein 26
    3012 CC Rotterdam
    The Netherlands

http://www.vioolschool.nl

In Rhoon (wijk Portland/Carnisselande) is De Vioolschool gevestigd, waar in een sfeervolle, inspirerende lesruimte in alle rust vioolles wordt gegeven aan kinderen vanaf drie jaar.
    Ook volwassenen die hun oude hobby weer willen oppakken of een lang gekoesterde wens in vervulling willen laten gaan, zullen zich bij De Vioolschool op hun gemak voelen. Voorbereiding tot het conservatorium behoort uiteraard tot de mogelijkheden.Viooldocent Silvain Kroon is een bevoegd vakdocent met jarenlange ervaring in zowel zijn les- als concertpraktijk.
    Met leuke eigentijdse lesmethodes geeft hij leerlingen uit de gehele regio individueel aandacht, naar eigen muzikale belangstelling en mogelijkheden. Hij oefent zijn vak op een hartstochtelijke manier uit, wat hij ook op zijn leerlingen overbrengt.Heel belangrijk is het samenspel als onderdeel van de muzikale ontwikkeling.

Er worden regelmatig uitvoeringen georganiseerd en veel leerlingen van de Vioolschool spelen in orkesten. Wanneer uw belangstelling is gewekt, bestaat de mogelijkheid om, zonder verplichting, een gratis kennismakingsles af te spreken.

Voor meer informatie over de Vioolschool of het maken van een afspraak kunt u bellen met 010 – 213 22 60 of 06 – 26 768 467.

Hopenlijk heb je er wat aan

Remi

5. ducky

ducky Daphne

Lid geworden:
    7 jul 2005
    Hallo,

Inderdaad gewoon weer gaan spelen als het echt graag wilt!. Les nemen is wel handig, want dan leer je dingen meteen weer goed aan. Electrisch zou ik ook even achter wege laten, omdat je van een acoustisch instrument veel beter hoort hoe goed je toon maakt enzo.

En als je nu zelf geen viool hebt, zou ik toch beginnen met een viool huren, en later opzoek gaan naar een instrument dat je mooi vindt. Het is veel makkelijker kiezen als je weer wat toon kan maken en verschillende dingen (zuiver) kan spelen. Bovendien, mocht je het toch zat zijn, dan zit je niet met een dure viool. Laat je in ieder geval niet verleiden brandhout te kopen (zie ook elders op het forum discussies over te goedkope violen...).

Veel plezier in ieder geval!

Daphne

6. Lise

Lise

Lid geworden:
    17 okt 2007
    In Rotterdam zit ook een conservatorium. Je zou je kunnen aanmelden voor de didactieklessen, of gewoon informeren of een gevorderde student een leerling wil.

7. janine

janine Janine

Lid geworden:
    5 apr 2008
    Hallo allemaal,

Echt super leuk om de reacties te lezen!
    Daarvoor wil ik jullie allemaal bedanken, ik heb er zeker wat aan en het heeft een hoop duidelijkheid gebracht.

Ik heb voor mezelf besloten om weer te beginnen op een akoestisch instrument, naar aanleiding van jullie reacties. En het ook echt te doen!
    Dat wordt dan wel huren, dat heb ik altijd gedaan en beviel goed. :)

Remi,
    Bedankt voor de adresjes, er zeker wat tussen!

Ik ga jullie op de hoogte houden..

Groetjes,

Janine (beetje rare profielnaam, maar kreeg hem niet meer veranderd haha)

8. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Janine,

ik heb je inlognaam even veranderd!

Ik begreep dat dit de bedoeling was? Zo niet dan laat maar weten, verander ik hem weer. Ik verwacht dat er verder niets gewijzigd behoeft te worden. Anders even laten weten s.v.p.

Frits - Administrator

9. NoName#2

NoName#2

Lid geworden:
    23 jun 2008
    Hi Janine, zijn er al mensen die gezegd hebben dat je een goede vioolvoornaam hebt? :p

Deel Deze Pagina