Viool ruilen?

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Lynda84, 21 jun 2011.

  1. Lynda84

    Lynda84

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    4
    Dag allemaal, mijn naam is Lynda en ik heb 2 violen, namelijk een duitse van weet ik niet welk jaar en een bijelkaar geraapte viool.

    Die duitse is echt super mooi, en klinkt heel mooi luid en helder. Alleen na 14 jaar er op gespeeld te hebben kreeg ik de viool van mijn moeder, en die had een hele andere klank, nu ik dat gehoord heb zou ik graag mijn duitser willen ruilen.

    Ik heb de duitse viool laten chekken door vioolbouwer van der knaap in baarn.
    Hij taxeerde mijn viool op 1500,- euro hij heeft zelf ook een collectie van deze zelfde viool.

    Nu zou ik graag willen weten of jullie iemand kennen die violen ook inruilt tegen een andere.
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Beste Lynda,

    Als ik je reactie zo lees, zou ik zeggen: 'probeer van der Knaap eens!' Hij heeft er al meerdere in zijn collectie, dus wat zou mooier zijn dan die aan te vullen?

    In het algemeen geldt dat de meeste vioolbouwers wel een viool inruilen, wanneer er een andere bij hen wordt aangekocht. Niet altijd wordt het bedrag wat er ooit voor is betaald in mindering gebracht. Het gaat er om wat je moet bij betalen en of je dat er voor over hebt.


    Frits
     

Deel Deze Pagina