Viool te koop

Discussie in 'Aangeboden' gestart door novad24, 2 okt 2013.

  1. novad24

    novad24

    Lid geworden:
    2 okt 2013
    Berichten:
    3
    Prachtige handgemaakte slavische viool met een zeer mooie en warme klank.
    Zie via deze link de foto's van mijn viool: http://www.mijnalbum.nl/Album=P6D3UTK3
    Viool is gemaakt in 2010, dus zo goed als nieuw.
    Nieuwprijs was € 2225,-. Factuur is aanwezig.
    Is zeer goed onderhouden en goed ingespeeld. Hout van fijngevlamd esdoorn.
    Zeer goed te bespelen, ook voor beginners.

    Stijkstok, maat 4/4, ronde stang, ebben slof, Parijs oog, zilverwinding.
    Nieuwprijs was € 500,-

    Vioolkoffer, maat 4/4/, rechthoekig, hygrometer, viooldoek.
    Nieuwprijs was € 275,-
    Schoudersteun van Wolf.

    All in prijs voor € 2350,-
    Prijs voor alléén de viool € 1950,-

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.972
    Homepage:
    Wie heeft deze viool in 2010 gebouwd?
    Wie heeft hem speelklaar gemaakt (met vier losse fijnstemmers :( ), eventueel; waar is hij gekocht.
     
  3. novad24

    novad24

    Lid geworden:
    2 okt 2013
    Berichten:
    3
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.972
    Homepage:
    Slavisch is dan geen goede benaming. Goede oosteuropese violen kun je bij sommige vioolbouwers vinden voor vaak minder dan de prijs waarvoor déze is aangeschaft. Roemeense violen kunnen (zelfs van dezelfde bouwer) onderling nogal verschillen, dus wie max. 2000 wil uitgeven voor een viool kan gaan shoppen en vooral vergelijken en heeft dan ook iets te kiezen.
     
  5. novad24

    novad24

    Lid geworden:
    2 okt 2013
    Berichten:
    3
    Waarom meteen zo negatief? Mijn vioolleraar was zeer lovend over deze viool. De discussies over violen is al zo oud als ze bestaan. De keuze is een persoonlijk iets, die moet je respecteren. En als de viool nou € 10.000,- zou moeten kosten... Dan wordt het een ander verhaal.
     
  6. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    776
    O wow ik denk dat ik ook maar een webshop ga beginnen, €2250 voor een Reghin viool. Hoewel de viool meer Chinees oogt dan Roemeens, daar hebben ze een nogal typische oranje dikke lak.
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.972
    Homepage:
    Behalve dat hij met vier fijnstemmers is uitgerust heb ik niets negatiefs over de viool gezegd. Ik vind dat er wat teveel voor betaald is, maar bij bepaalde "vioolverkopers" is het assortiment kennelijk nogal aan de prijs. Ik heb me over de prijzen van vioolverkoop.nl nog wel eens verbaasd, zeker gezien de bewust goedkope uitstraling van het aanbod aldaar.
    Geen sprake overigens van een Chinees: deze viool is 100% Roemeens.
    Wanneer u hier een aanbod doet kunt u weten dat er reacties op komen. De stok die wordt aangeboden is zeker Chinees en ook "nogal hoog" geprijsd.
    Vioolleraren hebben niet altijd een even goede kijk op de markt en zijn vaak ook nogal beleefd over de instrumenten van hun leerlingen. (Er zijn ook vioolleraren die hier en daar een commissie krijgen van de handel, maar ik weet natuurlijk niet of dat hier zo is. Afspraken daarover worden meestal niet openbaar)
    Wanneer het trouwens zo'n fijne viool is moest u hem maar niet verkopen!
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Als dit instrument destijds speelklaar is afgeleverd, vind ik dat er geen goed werk is geleverd. Naast de plaatsing van vier fijnstemmers -wat Bert Boon al opmerkte- vind ik de kam ook vreemd gesneden, doet erg Chinees-achtig aan. Het lakwerk aan de krans is mogelijk een poging het instrument ouder te doen lijken?
    Ook vind ik met Chris, dat dit instrument mij meer aan een Chinese afkomst doet denken dan aan een Roemeense.
    Of de prijs te hoog is kan ik niet zeggen.

    Aangepast door moderator.
     
  9. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529

Deel Deze Pagina