Viool van Vedral

Discussie in 'Aangeboden' gestart door MFermans, 30 aug 2010.

  1. MFermans

    MFermans

    Lid geworden:
    30 aug 2010
    Berichten:
    1
    Ik weet niet of dit het juiste (sub)forum is maar mijn vraag is de volgende.

    Mijn huidige vriendin heeft heel wat jaren geleden (40 jaar) eens een tijdje viool gespeeld en via/via een 7/8 viool aangeschaft. Deze viool is van Vedral. In de viool zit een 'etiket' met daarop de volgende tekst Joseph Joachim Vendral, luthier fecit a Hage Anno 1908. Deze viool is nog steeds in redelijke/goede staat maar de laatste tientallen jaren niet meer bespeeld. Onze vraag is nu wat ruwweg de taxatieprijs van een dergelijke viool is want we zijn voornemens deze viool van de hand te doen. Bij voorbaat dank voor een antwoord.
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Dat is zo vanaf de computer heel moeilijk te zeggen. Wanneer de viool door Vedral is gebouwd lijkt me dit een toch wel waardevol instrument. He beste is om de viool onder de arm te nemen (in de kist natuurlijk) en eens door een vioolbouwer laten beoordelen. Het hangt er ook vanaf of er nog wat aan gebeuren moet en hoe 'ernstig' dat is.
    Sommige bouwers vragen voor een echte taxatie een bepaald bedrag, anderen geven een kosteloze indicatie. Vraag van te voren even of er kosten aan verbonden zijn. Een 7/8 is niet een erg gangbare maat, maar daarom soms juist een gewild artikel. Iemand die ernaar op zoek is, kan er mee geholpen zijn.

    Ik heb het onderwerp verplaatst naar hier!
     

Deel Deze Pagina