Viool versterken

Discussie in 'Viool' gestart door Lynda84, 1 nov 2010.

  1. Lynda84

    Lynda84

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    4
    Dag iedereen..

    Ik speel nu denk ik een jaartje in een band met oa een keyboard, basgitaar, drum, elec.gitaar en minimaal 4 zangers + mijn viool :) We spelen altijd in een zaal waar 400 mensen in passen (en elke week zo'n 300 komen)

    Door dat de bezetting best groot is, is mijn akoestische viool nooit te horen zonder versterking, dus hebben we verschillende dingen geprobeerd namelijk:

    * zangers microfoon neergezet: Werkt niet neemd geluiden van rond om mij heen.

    * Headband: heb ik denk ik een jaar geleden aangeschaft, maar ook het bereik van het geluid gaat niet ver genoeg, ook merk ik nu dat door hem 2x per week te gebruiken, de lijmloslaat van het klittenband en de band zelf :s helaaas, duur grapje.

    * trompet microfoon met klem bevestigt aan viool: werkt ook niet, geluid is niet warm en neemd geluiden van andere muziekanten over, klem is te robuust voor mn tere viool.

    Please heeft iemand een andere oplossing?

    Ik wil niet weer honderden euros weggeven aan iets wat voor korte duur is.
    Ik ben wel bereid om éénmalig een paar honderd euro uit te geven, maar dan moet het ook ECHT werken.
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.977
    Homepage:
    Beste Lynda,
    Neem eventjes contact op met de verkoper van de Headway Band (kans dat ik dat zelf was) want het klittenband van de Headway is te vervangen.
    De Headway geeft een signaal, wanneer de versterker van jullie band dat onvoldoende kan weergeven ligt het misschien aan de verschillen in impedantie, iets dat mogelijk kan worden opgelost met een voorversterker.
     
  3. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
  4. ke

    ke

    Lid geworden:
    20 nov 2012
    Berichten:
    2
    Beetje late reactie maar ik kwam hier langs gebrowsed dus alsnog even een reactie. Ik gebruik deze microfoon. Werkt prima tussen allerlei andere versterkte instrumenten/zang. Soms is het lastig met feedback maar tot nog toe was dat altijd op te lossen met opstelling/richting van de PA, monitors en jezelf.
    http://www.thomann.de/se/dpa_dvote_4099_violin.htm
    Ja het is een paar honderd euros...
    Groetjes en sterkte
    AnnemarieKe
     
  5. ke

    ke

    Lid geworden:
    20 nov 2012
    Berichten:
    2
    En oh ja ik heb ook een electrische viool, Geert, maar dan ga je ook voor een ander geluid. :)
     

Deel Deze Pagina