Viool, waar beginnen?

Discussie in 'Viool' gestart door Wilco, 18 feb 2014.

  1. Wilco

    Wilco

    Lid geworden:
    18 feb 2014
    Berichten:
    3
    Goedendag,

    Ik ben Wilco een 18 jarige student. Ik speel al ongeveer 4 jaar gitaar (met een korte tussenpauze waar ik niet gespeeld heb maar ben het laatste jaar weer fanatiek bezig) en had nu al een tijd het idee te startten met viool spelen.
    Ik heb een goed muzikaal gehoor en kan al redelijk noten lezen (moet nog iets geoefend worden).

    Nu heb ik nog totaal geen verstand van violen en had dus een aantal vraagjes:

    1. Is het mogelijk via youtube het jezelf aan te leren?
    2. Wat is een goede viool en maat? (Ik weet niet of het van toepassing is maar ik ben 1.94 m.)
    Ik had zelf dit gezien:
    http://www.thomann.de/nl/alfred_stingl_by_hoefner_as_180_v_4_4_violin_outfit.htm
    3.
    Zijn er verder nog accessoires of belangrijke dingen die ik moet hebben/weten?
    Ik sta voor alle advies open!

    Met vriendelijke groet,

    Wilco
     
  2. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Hallo Wilco,
    Welkom op dit forum. Jouw vraag komt hier natuurlijk wel vaker langs. Ik ben ook vanaf de gitaar met viool begonnen dus ik weet wel hoe dat gaat.
    De viool is niet een instrument wat je jezelf wel even kan aanleren. Ik zal je vragen beknopt beantwoorden.

    1. Via YouTube kan je altijd wel wat tips opdoen, les nemen is beter omdat je jezelf de basis heel snel verkeerd aanleert. En je blijft op een laag niveau hangen.
    Voor zelfstudie kan je ook een boek als "Speel viool deel 1" gebruiken maar neem toch les, hoeft niet perse iedere week.