Viool zonder krans

Discussie in 'Viool' gestart door Oosterhof Vioolbouw, 20 okt 2018.

  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Er zijn toch steeds weer noviteiten te bewonderen. Zo kwam ik een paar afbeeldingen tegen van deze viool, waarbij het lijkt alsof boven- en achterblad simpelweg aan elkaar zijn vastgelijmd. Het zal sterk genoeg zijn om de spankracht te kunnen weerstaan. Ik weet ook niet of er een stapel in zit. En hoe die klinkt? Geen idee.

    Achterblad (2).jpg Achterblad.jpg Geen krans.jpg Geen ribben.jpg Zijkant.jpg


    Ik vraag me dan altijd af of de oude meesters honderden jaren terug dit niet al geprobeerd zouden hebben.
    Het lijkt erop dat het instrument nieuw is gelakt, tenzij de kleurverschillen zijn ontstaan door verschillende belichtingen.
    Nu nog zoeken naar een geluidsfragment, misschien is die ook wel te vinden. :)
     
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Raar ding! Weinig klankkast, dat kan de klank toch onmogelijk ten goede komen, zou ik zo denken!
    Het is ook lastig terug te vinden op youtube, omdat "viool", of "violin" al gelijk een hoop vioolconcertjes genereert.
    Ik zie een man van Eastman strings staan en dat heeft mij ook nog niet verder geholpen.
    En ik kom ook wat tijd tekort om hier nog uitgebreider naar te zoeken, dus wie zin heeft, ga lekker zoeken!
     

Deel Deze Pagina