Vioolboek voor gevorderden?

Discussie in 'Boeken en publicaties' gestart door kees123, 9 jun 2014.

  1. kees123

    kees123

    Lid geworden:
    9 jun 2014
    Berichten:
    10
    Hallo, Ik heb bijna speelviool 3 uit. van wat ik heb begrepen is dit de laatste van de serie. Welk boek zouden jullie mij aanraden na deze te hebben uitgespeeld? Het zou fijn zijn als ik bijvoorbeeld meet posities te leren zodat ik de hogere noten ook kan spelen.
     
  2. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Kijk eens naar de serie violin position 3 enz. van Nico Dezaire (bv. bij de Haske)
     
  3. kees123

    kees123

    Lid geworden:
    9 jun 2014
    Berichten:
    10
    Daar zat ik inderdaad ook naar te kijken. Heb je er zelf ervaring mee gehad? Ik denk zelf dat ik nu wel de derde positie onder de knie heb, dus zat te denken om 4+5 te halen..
     
  4. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Ik heb alleen pos. 3 gebruikt. Het zijn overigens echt boeken voor "erbij"
     
  5. marjet

    marjet

    Lid geworden:
    5 feb 2011
    Berichten:
    285
    Ik heb ook op eigen houtje de 3 Speel Vioolboeken doorgewerkt (en er heel veel van geleerd!). Volgens mij moet je nu eerst de 3e en 2e postitie grondig uitspitten. Maar...heel belangrijk....voordat je dan verder gaat, moet je eerst positiewisselingen gaan leren. Op les heb ik Position Changing van Mackay gehad, maar ik heb zelf daarnaast systematisch Position Shifts van Nico Dezaire doorgewerkt. Vond ik een héél leuk en nuttig boek!
     
  6. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    Zelf ben ik van Speel Viool deel 1 ooit overgestapt naar de Suzuki methode en die gebruik ik nog steeds.. Elk boek behandelt op een gegeven moment geloof ik een positie, maar ook niet heel uitgebreid. Het zijn vooral muziekstukken, met soms daaromheen wat theorie, dus als je echt positie wil leren spelen zijn ze denk ik niet zo geschikt.
     
  7. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
  8. kees123

    kees123

    Lid geworden:
    9 jun 2014
    Berichten:
    10
    Jonngens, heel erg bedankt voor de reacties, ik zal kijken welke ik ga gebruiken! :)
     

Deel Deze Pagina