Vioolbouwer - vincenzo gagliano

Discussie in 'Aangeboden' gestart door sarasate15, 30 apr 2006.

  1. sarasate15

    sarasate15

    Lid geworden:
    30 apr 2006
    Berichten:
    13
    Hallo iedereen (s)

    Ik heb een hele mooie viool gezien. In de viool zit een label met de tekst: vincenzo gagliano,napoli 1870. Ik heb zelf alleen nog nooit iets gehoort van vincenzo gagliano. Natuurlijk wel van gagliano, maar dus niets van vincezo. Is er iemand die deze bouwer wel kent en mij er misschien meer over kan vertellen.

    Hartelijke groeten[/b]
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Ook ik ken een Vicenzo of Vincenzo niet. Kan er ook niets over vinden via Google.
    Wat mij wel verbaast is het jaar van de bouw, namelijk 1870, hetgeen mij doet denken aan een kopie naar Gagliano. De Gagliano bouwers leefden zo in de 18e-eeuw en dan kom je met 1870 in een heel andere tijd terecht. Napoli klopt weer wel, maar ook dat kan in 1870.
     
  3. sarasate15

    sarasate15

    Lid geworden:
    30 apr 2006
    Berichten:
    13
    Dank u wel voor de reactie.

    Zelf had ik wel gezien dat raffaele en antonio gagliano nog violen bouwde tot in 1860. En nu zie ik net dus dat vincenzo gagliano een zoon is van raffaele gagliano. http://www.jose-sanchez-penzo.net/st2kIntro.html als u op deze site klikt op: 2. The Violin Makers' Ancestors Tree boovenaan kan u zien dat voncenzo gagliano een zoon is van raffaele. Dan klopt het dus wel.

    Bedankt voor de reactie, maar voortaan moet ik eerst maar beter kijken.

    (s)
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    "Bedankt voor de reactie, maar voortaan moet ik eerst maar beter kijken".

    Pablo,

    ja ik ook! Want nu ik wederom met Google aan de slag ga, kom ik wèl wat hits tegen. Rara, hoe kan dat? Ik zal wel iets verkeerds gedaan hebben. Maar evengoed, dank voor de link.
     
  5. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    De zoekmachine van Google is zeer krachtig. Zoeken naar iets is een kwestie van gewoon intypen. Mocht je een iets specifieker iets willen vinden dan kun je bij Google gaan naar:
    http://www.google.nl/advanced_search?hl=nl
    De geavanceerde mogelijkheid van google om het een en ander te vinden.
    Kijk je bij de commends (het geen waar naar gezocht wordt) dan staat b.v. viool tussen haakjes, type je achter die haakjes b.v. de naam van de bouwer dan komt er meer bovenwater.

    Zoek je naar een Stradivarius dan moet je even op www.cozio.com kijken of op www.tariso.com.
    Mocht je meer informatie willen vinden over je instrument (oude Italiaan) dan kun je kijken op Tarisio of op Cozio, da Salo en dergelijke. ’t Gaat vaak wel om oude Italiaanse viooltjes.

    Kosten zijn navenant.

    Remi



    [edit](Dit bericht is door remi bijgewerkt op 06/05/2006 om 10:50 uur)[/edit]
     

Deel Deze Pagina