Ik heb een voorraad goed gedroogd hout te koop. Jaren geleden in Zuid Duitsland aangeschaft. Een aantal zeer mooie esdoorn achterbladen, krullen en ribben en bovenbladen. Als iemand interesse heeft dan hoor ik het graag. Aart-Jan
Hoi, Ik ben vanplan om ooit eens een viool zelf te maken alleen het probleem is een beetje waar ik alle onderdelen enz. vandaan haal. Maar wat wil je hebben voor het hout voor 1 viool? Groetjes Meike
@Meikjuh, het is al weer even geleden dat Aart-Jan dit aanbood. Als ik jou was zou ik hem een PM sturen: bij ingelogd zijn op e-mail van Aart-Jan klikken en daar je vraag stellen. Ik denk dat je daar sneller respons mee krijgt dan hier op het forum. Misschien heb je geluk en heeft hij nog wat voorraad tegen een schappelijk prijsje? Frits
Gelukkig krijg ik een berichtje als iemand op mijn aanbod reageert. Meikjuh, ik weet niet of dit hout echt voor een beginner geschikt is. De esdoorn heeft veel diepe vlammen. Dat is mooi maar moeilijk te bewerken. Als je wil kan je langskomen. Ik woon in Utrecht. Prijs zal ca 150 euro zijn denk ik. Aart-Jan
hoi, Ja ik snap het. Ik vind het trouwens ook wel een beetje prijzig want het is meer om te oefenen... Misschien over een poosje! Groetjes Meike
Meike, heb je al eens gekeken op de website van ProArte? Die heeft ook goedkoper klankhout te koop. Je hebt al een bovenblad voor zo'n €30, een achterblad voor €35 en een halsblok voor €17,=, krans (voor de zijkanten): circa € 15,= Bedenk dat je er dan nog niet bent, want misschien heb je ook wel gereedschap nodig, lak, toets, zadel, kielhoutje, stemsleutels, etc. Je kunt ook er eerst eens een telefoontje aan wagen, ze spreken ook Nederlands!
@Anton, ik heb alleen nog wat losse stukken, geen setjes meer. Misschien is het beter om bij de Amsterdamse Fijnhouthandel of Proarte (zie hierboven) te kijken. Succes, Aart-Jan