Vioolles Amsterdam

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Madrin, 30 aug 2017.

  1. Madrin

    Madrin

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    49
    Dag,

    Omdat mijn super fijne docente helaas ophoudt met particulier lesgeven ben ik op zoek naar een nieuwe viooldocent in Amsterdam. Ik ben een volwassen (29) beginner en heb nu ongeveer 1,5 jaar aan lessen gehad, met veel tussenpozen dus dat maakt het langer. Ik ben echter wel serieus en wil zo goed mogelijk worden, dus ik zoek iemand die echt met mij aan het werk wil en goed let op de techniek en het aldoor beter wil maken. Ik heb wel een muziekachtergrond: ik speel sinds mijn zesde piano dus noten lezen etc is geen probleem.
    Ik ga nog een briefje ophangen bij het conservatorium.
     
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Altijd vervelend als dan een super fijne docent(e) ophoudt met lessen geven! hopelijk vind je gauw een nieuwe.
    Je zou toch zeggen dat er in Amsterdam wel een behoorlijk aanbod aan lesmogelijkheden voor bijvoorbeeld viool is.
    En wie wil er nou geen heel erg gemotiveerde volwassene als leerling!?

    Succes, en we hopen nog te horen hoe het verder gaat/is gegaan!;)
     
  3. Madrin

    Madrin

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    49
    Dank je wel Marcelita!
    Er zijn wel docenten inderdaad, maar de meeste vragen zulke hoge prijzen dat ik het niet kan betalen. Degenen die mij viooldocent kent zijn enorm goed maar kosten dus rond de 80 per uur. Ik heb maar een parttime baan en woon alleen, dus heb niet veel geld over.
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Laatst bewerkt: 31 aug 2017
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.277
    Homepage:
    Ik ken een viooldocente in Friesland die €90,= vraagt voor 45 min/week les
    Geen idee of de tarieven stijgende zijn, maar veel geld is het wel.
     
  6. Madrin

    Madrin

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    49
    Per maand of per les?
    Ik vind de prijzen soms echt absurd. Ik snap dat zelfstandigen veel moeten afdragen, en dat je dus weinig overhoudt, maar het gaat behoorlijk ver. Daarom vind ik een conservatoriumstudent ook prima, zolang hij of zij maar echt kritisch is en graag wil werken.
     
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Aaah, dit is toch niet leuk meer! Reken maar om naar het uur!
    En dát terwijl het ook nog bestaat dat iemand 102, euro vraagt per maand voor wekelijks 45 minuten. In de maanden dat je vijf lessen hebt, heb je nog extra mazzel! Maar dit is een docent die met hart en ziel les geeft, alleen dan voor cello.

    Ja, en als zzp-er ook nog met veel administratie zit dan wel dat ze dat moeten uitbesteden voor ook weer een slordige som.
     
  8. Madrin

    Madrin

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    49
    Nog steeds niks gevonden helaas. Er zijn wel openbare mensen actief, maar die vragen zo'n 60 euro per uur en dat is me gewoon echt te veel. Dus het moet via via, maar dat blijkt behoorlijk lastig. Conservatorium ben ik nog steeds niet langs geweest, dat is ruim een uur fietsen. Misschien kan ik in Leiden gaan kijken, waar ik werk...
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.277
    Homepage:
    Ik heb misschien iets voor je. Het is in ieder geval redelijk betaalbaar.
    Het gaat om Evert Sillem in Amsterdam. Hier is de link.

    Als je in Leiden studeert is vioolles in Den Haag naast de deur. Vandaar dit adres. Ik kon er geen opgave van tarieven bij vinden.
     
  10. Madrin

    Madrin

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    49
    Bedankt, ik heb die in Amsterdam gemaild! Ik woon of studeer niet in Leiden, ik werk er alleen maar, dus Den Haag wordt wel wat te ver weg :)
     

Deel Deze Pagina