vioolles met Todd Ehle

Discussie in 'Viool' gestart door kwint, 18 nov 2008.

  1. kwint

    kwint

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    67
    deze website kwam ik tegen en die wou ik jullie niet onthouden, ik vind hem erg sympathiek en vooral duidelijk in zijn uitleg !
    Een beetje kennis van de Engelse taal is wel nodig !

    http://www.toddehle.com/index.html

    en dan in het bijzonder deze link naar alle 'YouTube'-filmpjes.

    http://www.toddehle.com/id69.html
     
  2. hilleke

    hilleke

    Lid geworden:
    28 okt 2008
    Berichten:
    10
    inderdaad: heel interessant, zeker als je Wohlfahrt gebruikt als studieboek.
     
  3. kwint

    kwint

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    67
    Ja precies erg goede tips !
     
  4. Shia

    Shia

    Lid geworden:
    27 aug 2008
    Berichten:
    63
    Hij heeft inderdaad goede tips en geeft goed uitleg. Veel mensen zijn zelfs door zijn lessen viool gaan spelen en spelen redelijk goed zonder echt een leraar gehad te hebben. :)
     
  5. kwint

    kwint

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    67
    helemaal mee eens , ik heb zelf les gehad maar oefen nu geruime tijd zonder leraar en in combinatie met Todd Ehle gaat erg goed moet ik zeggen , maar ik ben wel op zoek naar een leraar/es als jullie iemand weten in de omgeving van Harlingen ...?

    groetjes Kwint
     
  6. koffienee1

    koffienee1

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    298
    Heeft Harlingen ook een (gemeentelijke) muziekschool?
    Staan er ook viooldocenten in de rubriek 'muziekonderwijs' in je Gouden Gids?
     
  7. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Het is niet de bedoeling dat deze videos dienst doen in plaats van een leraar. Ze zijn een soort second opinion of een leidraad voor probleemoplossing als je onder leiding van een leraar toch met problemen blijft zitten. Zonder leraar kan je namelijk nooit goed viool leren spelen. Todd Ehle vindt dat ook.
     
  8. Shia

    Shia

    Lid geworden:
    27 aug 2008
    Berichten:
    63
    Ik weet het. ik heb zelf een lerares. Maar ken wat mensen die zo begonnen zijn en nog zo bezig zijn. Verder sta ik volledig achter je mening.
     
  9. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Het is ook maar de vraag hoe snel mensen zonder docent vooruit gaan inderdaad. Wat mijn ervaring is met mensen die zichzelf vioolspelen aanleren is dat ze uiteindelijk toch naar een docent moeten, veel dingen af dienen te leren en veel tijdverlies in hun muzikale ontwikkeling hebben opgelopen. Ook de verzorging van het instrument (hoewel: niet zo zeer verzorging, meer vermijding van vernietiging, zeg maar) is iets wat je bij een docent leert. Wat ik verschillende keren heb gezien is mensen die hun strijkstok zo strak aanspannen dat de stok zelfs krom trekt naar de andere kant toe, waarna deze strijkstok dusdanig beschadigd is (soms zelfs barsten bij de slof) dat deze niet meer te repareren is. Zonde!
     

Deel Deze Pagina