Vliegen met een viool

Discussie in 'Overig' gestart door Vink, 31 dec 2016.

  1. Vink

    Vink

    Lid geworden:
    29 dec 2014
    Berichten:
    5
    Hallo allemaal,

    Volgende week zaterdag vertrek ik voor 5 maanden naar Engeland, ik speel op hoog niveau viool en ben dus van plan om mijn viool mee te nemen. Ik vlieg met Flybe en neem mijn viool mee als handbagage. Dit is met de vliegtuigmaatschappij overlegt en word gelukkig goed gevonden. Nu is mijn vraag of er nog speciale dingen zijn die ik moet doen voordat ik met mijn viool het vliegtuig in stap? Is het bijvoorbeeld handig om de snaren los te draaien ivm luchtdruk en zijn er nog andere dingen die ik moet doen zodat mijn viool zo goed mogelijk over komt.

    Ik hoor graag van jullie!

    Groet, Vink
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik ben in de vorige eeuw (1995) eens met een door mij gebouwde viool naar Nieuw-Zeeland gevlogen: iemand wilde daar een viool van mij uitproberen. Heb toen ook de koffer steeds bij me gehad als handbagage. In het vliegtuig zélf wordt de druk aangebracht en gehandhaafd tot normaal niveau, evenals de temperatuur.
    Daarom zeker niet in het bagageruim waar het onder nul kan zijn!
    Ik zou de snaarspanning ook niet verminderen, omdat bij aankomst het instrument dan toch weer in balans moet komen nadat de spanning weer is opgevoerd. Gewoon niets aan doen! De viool goed schokvrij inpakken, ook in de kist zodat bij eventuele trillingen alles gedempt wordt.
    En het oog er op houden. Kijk af en toe even in de headlocker als je van je plaats bent geweest of alles er nog is.
    Gaat vast goed!
     

Deel Deze Pagina