voor 4 strijkkwartetten

Discussie in 'Musicologie' gestart door Estrella, 25 aug 2013.

  1. Estrella

    Estrella

    Lid geworden:
    25 aug 2013
    Berichten:
    6
    Hi allen,

    Jaaaaaaaaaaren geleden speelde ik eens mee in een heerlijk stuk voor 4 strijkkwartetten, of misschien was het gewoon voor 16 strijkers.
    Helaas kan ik me de naam van de componist helemaal niet meer herinneren. Ik zou zo het hoofdthema kunnen neuriën, maar dat is wat moeilijker te typen. Iemand een idee, tip, herinnering misschien?
    Google heeft ook niets opgeleverd, vanwege te vage info helaas.
    met spanning afwachtend.... en alvast bedankt!
     
  2. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Misschien een filmpje van jezelf maken terwijl je het neuriet, dat filmpje op Youtube zetten en de link hier plaatsen?

    Ik vrees dat er zoveel muziek is dat het met deze omschrijving niet duidelijk zal worden.
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Een aantal jaren geleden zat er in Arnhem Muziekhandel Bergman. Ze zijn er vorig jaar helaas mee gestopt! Daar kon je heerlijk rondstruinen in allerlei bladmuziek en CD's. Ik was er een keer en een andere klant had een soortgelijk 'probleem' als Estrella. Deze klant neuriede het thema voor en de heer de Wit (medewerker van Bergman) wist precies welk stuk het was! Waar vind je dat nog?
     
  4. Aster

    Aster

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    32
    ?
    (Allegro, Van Bree)

    Het enige stuk voor 4 strijkkwartetten dat ik ken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  5. Estrella

    Estrella

    Lid geworden:
    25 aug 2013
    Berichten:
    6
    VAN BREE! DAT IS HET :D :D

    Fantastisch, dank je wel Aster voor deze link en de naam, ik kan weer opnieuw genieten van deze heerlijke muziek!

    PS als je van strijkkwartetten houdt is dit een aanrader... (maar dat is persoonlijk natuurlijk)
     
  6. jos22

    jos22

    Lid geworden:
    8 mrt 2009
    Berichten:
    179
    Muziekhandel Bergman zit er nog 4 dagen, van a.s. donderdag tot en met zondag. Speciale lijkenpikkers-opening (= executieverkoop). Kortingen van 50% en meer.
    Ik ben er vorige week even geweest voor twee cd`s en twee boeken. Het was een droevig makende aanblik, die nagenoeg lege winkel die ooit zo tot de rand gevuld was met zoveel prachtigs.
     
  7. jos22

    jos22

    Lid geworden:
    8 mrt 2009
    Berichten:
    179
    Bij Bergman vanaf donderdag 29 augustus 70% korting op alles, cd`s en bladmuziek.
     
  8. Bas t Hart

    Bas t Hart

    Lid geworden:
    27 okt 2018
    Berichten:
    15

Deel Deze Pagina