voorstellen en al meteen een vraagje...

Discussie in 'Overig' gestart door Beginnende celliste, 29 okt 2012.

  1. Beginnende celliste

    Beginnende celliste

    Lid geworden:
    29 okt 2012
    Berichten:
    13
    Hallo iedereen,

    Ik ben Gwen en ik volg dit forum al een tijdje... Ik ben namelijk sinds september zelf begonnen met het leren spelen van cello. Ik speel ook al 4 jaar klassieke gitaar en mijn 5de jaar is dus ook net begonnen...

    Ik wist eigenlijk niet goed waar ik mijn berichtje moest plaats... In de eerste plaats had ik een paar forums open gedaan om te zien wat voor berichten er gepost werden, maar ik vond nergens waar ik zo'n berichtjes vond, dus dacht ik ik zet het bij varia.

    En ik heb meteen ook al een eerste vraagje... Hoe stem je een cello... Waarmee ik bedoel dat ik het gisteren een eerste keer probeerde... Eigelijk durfde ik er niet aan te beginnen, ik heb dat ook gezegt aan mijn leraar... Maar ik had wel het gevoel dat ik het al eens mocht proberen van hem, dus ik dacht als ik niet al te veel aan die fijnstemmers draai en met behulp van een stemapparaat dat het wel zou lukken, maar de toon zuiver krijgen lukte niet goed, vooral bij de losse do snaar. Dus dacht ik ik ga stoppen met er aan te draaien voor ik echt iets verkeerds doe... Dus vandaar mijn vraag...
    Ik weet niet of hier al een onderwerp over is...

    Alvast bedankt.

    groetjes,
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Wanneer ik deze twee zinsneden combineer, weet ik niet of je nu wél of géén leraar hebt, of dat de leraar je gitaarleraar is.

    Een cello stemmen moet toch wel te doen zijn, alleen moet je dat in eerste instantie doen met de stemsleutels. Het grove werk zogezegd. Daarna komen de fijnstemmers aan de beurt, in die volgorde. Het zijn tenslotte fijnstemmers! ;)