Vraagje

Discussie in 'Overig' gestart door Kevin Lo, 4 apr 2016.

  1. Kevin Lo

    Kevin Lo

    Lid geworden:
    4 apr 2016
    Berichten:
    2
    Is het mogelijk om de weddingmarch met 1 viool te spelen? Zo ja, waar kan ik de bladmuziek van vinden?
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Beste Kevin,

    om welke bruiloftsmars gaat het?
    Kun je iets specifieker zijn?
     
  3. ria

    ria

    Lid geworden:
    21 okt 2011
    Berichten:
    481
    Zou het niet de bruiloftsmars uit Midzomernachtsdroom van Mendelssohn zijn?
     
  4. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Of die uit de Lohengrin van Wagner.
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
  6. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Er waren in het verleden Wagnerliefhebbers die beslist niet naar muziek van een Joodse, later Luthers geworden, componist hadden willen luisteren.

    Ik heb even naar die bewerking gekeken. En om eerlijk te zijn, ik word er niet vrolijk van, want er blijft volstrekt niets van het prachtige orkestrale coloriet van Mendelssohn over. Goede bewerkingen (Heifetz en Dushkin) voegen iets toe. Hier wordt MUZIEK herleid tot een deuntje.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2016
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Ja, dat is wel zo. Als het hem om het deuntje gaat, kan hij dit gaan spelen, maar voor de echte muziek hoop ik dat iemand een betere tip met link voor hem heeft. Deze deuntjesversie hier is nogal plat, een soort hoempa-versie.
     
  8. Kevin Lo

    Kevin Lo

    Lid geworden:
    4 apr 2016
    Berichten:
    2
    Ik doelde op die van Mendelssohn. Een kennis zei dat Midsummernights niet mogelijk is op viool alleen. Altijd in een duet. Viool - Cello of viool - piano. In de link die is gegeven is de muziek met viool en piano.

    Is er een versie voor alleen de viool. Het gaat mij inderdaad om het deuntje. Een piano het bos inkrijgen is wat bewerkelijk.
     
  9. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Wat je ook kunt doen, is kijken op de site van www.free-scores.com. En daar zoek je dan op gewenst muziekstuk, daar heb je echt talloze versies van. O.a. Bernard Dewagtere (musicoloog en arrangeur) heeft er bewerkingen van gemaakt.
    En wat piano betreft: wat dacht je van een keyboard meenemen? Heb je alleen nog wel een aansluiting voor electriciteit nodig. En anders iemand op gitaar of accordeon (die laatste kan ook heel mooi klinken, mits degene die die bespeelt heel erg gevorderd is en er dus niet zo'n kermisnummer van maakt). De bruiloftsmars klinkt dan gelijk wat 'voller', hetgeen recht doet aan de compositie.
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2016
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    StrijkersForum is natuurlijk al heel lang voorzien van de functie om Gratis bladmuziek te downloaden.
    Ik zal maar even de link geven die dat mogelijk maakt.
    In ieder geval weer mogelijkheden te over om de boel uitgeprint op de lessenaar te krijgen, zonder er voor de deur uit te moeten.
     
  11. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    klopt helemaal!
    Ik dacht: ik geef een tip mbv een site waar ik al een heleboel bewerkingen zag, gewoon om het nog een beetje overzichtelijk te houden. Mocht de gewenste versie er niet bij zitten, dan kan zó het grote 'blik' aan gratis bladmuziek worden opengetrokken (hoeft alleen maar jouw link te worden geraadpleegd).
     
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Is prima hoor!
    Als het met de ene link niet lukt, gaat het misschien wel lukken met de andere.
     
  13. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Zou Kevin hier mee geholpen zijn?
    Hij laat niet van zich horen. :(
     

Deel Deze Pagina