Vraagje

Discussie in 'Viool' gestart door Neeltjuh, 28 mei 2008.

  1. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    Is deze schoudersteun wel een 'echte' Wolfsteun???
    http://www.viasona.com/easyshopmaker/e75_8.jpg

    Alvast bedankt...
     
  2. mela93

    mela93 Melanie

    Lid geworden:
    1 mei 2008
    Berichten:
    144
    Geen idee, maar zo'n hele rechte lijkt mij niet lekker spelen.

    Melanie
     
  3. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Volgens mij is hij echt. Maar waarom kies je voor die Wolf steun?
    Ik heb ook jaren met een Wolf gespeeld, maar prefereer thans een KUN en een verhoogde kinhouder. En er zijn nog andere oplossingen mogelijk.
    Kijk hiervoor even op Violinist in Balance. :)
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Het is een Wolf Primo, wordt weinig gebruikt. Heel veel gebruikt is de Wolf Forte Secundo, die heeft een meer gebogen vorm.

    http://strijkers.net/index.php?main_page=product_info&cPath=51_129&products_id=500

    Wie niet weet welke steun hij wil, kan beter bij zijn/haar vioolbouwer langs gaan en daar een paar modellen uitproberen. Je moet zeker een Kun en een Wolf en liefst nog een paar andere modellen op je schouder gehad hebben om het verschil te weten. Ik geef twijfelaars altijd een tasje demo's mee naar huis, zodat ze rustig een paar dagen thuis, al dan niet in overleg met hun lerares of leraar een keuze kunnen maken. Dat kan bij Viosoni waarschijnlijk niet!
     
  5. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Alexander,

    De link naar Violonist in Balance werkt niet.

    Lise
     
  6. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Bij mij doet hij het wel in Firefox, maar niet in Safari en Camino.
    Ik heb een Mac. Jij wellicht ook.
    Firefox is hier te downloaden. :)
     
  7. pleunie

    pleunie

    Lid geworden:
    29 sep 2004
    Berichten:
    152
    Yep, helemaal eens met Bert: Beste tip blijft toch om naar een (je) vioolbouwer te gaan. Sommigen vinden dat duurder, maar uiteindelijk ben je goedkoper uit omdat je dan niet twee of drie schoudersteunen in een paar jaar tijd koopt omdat het allemaal niet goed zit. En het lijkt me sterk als je voor zoiets als een schoudersteun echt veel minder zou betalen op internet.

    En neem je viool mee, dan heb je ook meteen weer even een check up van de vakman of je kam nog goed staat etc. (een milimeter verplaatsen en je viool klinkt ook weer als herboren) terwijl jij de modellen van de schoudersteunen bekijkt....
     
  8. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Het zijn vaak verschillen van dubbeltjes en kwartjes want op schoudersteunen van de A merken wordt niet zo hard geconcurreerd en bij een bezoek aan de winkel heb je geen verzendkosten. Wanneer je weet wat je wilt of je wilt gewoon een nieuwe van je oude vertrouwde merk, dan kun je rustig een goede steun via het internet bestellen.
     
  9. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Alexander,

    Ik heb Windows XP met Firefox. Maar het probleem is geen probleem van slechte/verkeerde weergave. Ik kom überhaupt niet op de site ('De verbinding werd geherinitialiseerd').

    Gr,
    Lise
     
  10. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    Wat dat laatste betreft, ik moet nog steeds een keer terug naar de verkoper (die ook les geeft), want de kam staat (nog steeds) scheef en als ik hem stem, dan tik tie weer terug. En gaat tie weer een paar toontjes lager zingen. Misschien dat ik dan gelijk even vraag wat het handigst is en misschien kan ik dan gelijk wat modellen proberen.
     
  11. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    Tja, ik weet het ook niet echt. Maar de nep Wolfsteun die ik heb (binnen korte tijd is tie van m'n zus), is wel heel fijn. Dus daarom denk ik wel aan een Wolfsteun, maar ik denk dat het dan toch maar de Wolf Forte Secundo wordt, maar ik wacht eerst tot ik een bezoek aan de verkoper van mijn viool heb gebracht.
     
  12. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    bij mij werkt de link ook niet, maar ik gebruik ook geen Firefox.
     
  13. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Ik gebruik firefox en bij mij werkt hij wel!
     
  14. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Nu werkt de link wel.
     
  15. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    Bij mij ook, en wel interessant om te kijken!
     

Deel Deze Pagina