Vreemde inleg.

Discussie in 'Overig' gestart door Tobias, 8 jan 2016.

  1. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.540
    Deze viool heeft een vreemde inleg. Ik vraag me af of dit invloed heeft op de klank.
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.972
    Homepage:
    Het heeft geen invloed op de klank, maar ik ben van de klank niet gecharmeerd. Wel handig van dit instrument is dat je er ook een potje op kunt dammen!
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    De G-snaar wordt in de eerste 5 seconden twee keer aangestreken en voor de rest niet meer. Valt dus niet te beoordelen.
    Of de klank niet wordt beïnvloed door dit dambord weet ik zo net nog niet. Dat hangt mede af van de dikte van het achterblad. Wat het nut is van dit soort inleg ontgaat me. Echt sierlijk vind ik het niet, maar dat zegt natuurlijk niets.
    Het bovenblad heeft ook een vreemde constructie en zal invloed hebben op de klank.
    Ook ik vind dit instrument niet veel bijzonders.
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:
    Als je ermee in het donker speelt en een auto komt eraan, dan wordt je opgemerkt. Handig toch? Anders moet je zo'n lelijk hesje aantrekken:mad::rolleyes: en dat geel helpt nog een beetje. Nog beter natuurlijk om dan gelijk maar fluoriserend spul erop te smeren. :p
     
  5. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Misschien is het beter als deze viool niet door die auto wordt opgemerkt ;)
     
  6. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.540
    Een auto merkt nooit iets op, wel de bestuurder. Dus het is te hopen dat de bestuurder van de auto de viool wel opmerkt. Dan blijft de bespeler ervan tenminste heel.
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  7. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    909
    als je zelf een harlekijnspak aantrekt en ermee in het circus optreedt is het wellicht een vermakelijk geheel... de schelheid van de klank lijkt me ook het gevolg van speelwijze (erg dicht op de kam), vermoedelijk de snaren (gekozen omdat zo ook de achterste rij op de tribune het ook nog kan horen in een tent... ) en de manier van opnemen, met heel veel direct geluid. De hele serie filmpjes van deze poster heeft daar last van...
     
  8. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Persoonlijk heb ik altijd gezegd dat het uiterlijk niet belangrijk is en dat het om de klank gaat maar eerlijk gezegd vind ik dit echt foeilelijk....
     

Deel Deze Pagina