Waar bladmuziek bestellen?

Discussie in 'Overig' gestart door amaryllida, 25 mei 2011.

  1. amaryllida

    amaryllida

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    167
    Kent iemand een site waar je bladmuziek online kan bestellen?
    Ben op zoek naar Andante cantabile van Tschaikowsky (voor 4 cello's).
    Maar als ik er eentje heb voor 'string quartet' is het ook goed.

    Zoek een bewerking in re groot zoals in dit filmpje.... Wondermooi toch! :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  2. amaryllida

    amaryllida

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    167
    Ik vind redelijk wat partituren op internet maar vind het altijd leuker om partituren in een boek te hebben. Kost wel wat meer maar dat heb ik er voor over ^^
     
  3. Aster

    Aster

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    32
    Ja, veel muziek kun je inderdaad op internet vinden (www.imslp.org).

    Op de site van Broekmans & Van Poppel kun je ook dingen online bestellen, maar dat is wel vanuit Nederland, waardoor voor jou de kosten misschien wat hoger worden (je woont toch in België?). Bij deze winkel koop ik zelf mijn bladmuziek (woon bij een filiaal in de buurt). Bij twijfel kun je ze ook gewoon bellen.
    In mijn oude woonplaats ging ik vaak naar Spiero (www.spiero.nl), ik zag net dat zij ook online verzendingen doen, voor België zijn de verzendkosten 6 euro.

    Ik zou mijn bladmuziek zeker aanschaffen bij zo'n vakhandel, zeker als je het online doet. Als je dan twijfels of vragen hebt, kun je ze bellen of mailen of ze kunnen gemakkelijk speciaal iets voor jou bestellen.

    Lesboeken zijn vaak ook te vinden op bol.com, soms ook tweedehands. Amazon en/of Ebay kun je misschien ook gebruiken, met bladmuziek zal het oplichten op Ebay wel meevallen.

    Ik zou verder gewoon op zoek gaan naar een goede winkel in je eigen land, die sturen vast ook dingen op, of hebben een site waarop je dingen kan bestellen.
     
  4. Aster

    Aster

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    32
    Later kwam ik deze site ook nog tegen: http://www.virtualsheetmusic.com/
    Geen boek, maar ik denk dat ze wel veel in huis hebben, vooral qua arrangementen, dus deze is misschien handig om in gedachten te houden.
    Heb je Tchaikovsky inmiddels gevonden?
     
  5. amaryllida

    amaryllida

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    167
    Ja heb hem ondertussen gekregen via mijn leerkracht.
    Heb op het internet tal van bewerkingen gevonden en speel er nu een in Si groot (met 5 kruisen)

    Intussen ook begonnen aan Nocturne van Tschaikowsky. Mooie muziek ^^
     
  6. Leonie

    Leonie

    Lid geworden:
    4 jun 2012
    Berichten:
    4
    Bladmuziek online bestellen kan bij https://www.bladmuziekplus.nl. Die heeft het allergrootste assortiment van allemaal. Dus daar moet je het zeker kunnen vinden! Ik reageer op een oud topic, weet ik...maar wilde dit toch nog als tip meegeven voor mensen die hierop belanden.
     
  7. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    Ik heb daar één keer besteld, en het duurde toen echt heel lang voordat de bladmuziek binnen kwam.. Ik weet niet of dit altijd zo is, maar mij beviel het daar niet echt.

    Zelf koop ik meestal op huisvolmuziek.nl of broekmans.com
     

Deel Deze Pagina