Waarde onbekende cello

Discussie in 'Aangeboden' gestart door xanthouse, 4 nov 2013.

  1. xanthouse

    xanthouse

    Lid geworden:
    4 nov 2013
    Berichten:
    2
    Hallo,

    Ik ben zelf muzikant (drummer/bassist) maar heb al geruime tijd een oude cello in bezit. De kam ontbreekt en aan de achterkant ligt de klankkast gedeeltelijk open. Ik vroeg mij af wat de beste manier van waardebepaling is, en hoeveel ik moet schatten wil ik hem laten repareren.


    Groetjes,

    F.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    De beste methode is om met de cello naar een vioolbouwer in de buurt te gaan. Daar kun je een prijsindicatie opvragen voor een reparatie en de vraag stellen of het de moeite waard is of dat je voor dat geld beter een andere cello kunt kopen.

    Wat is er overigens mee gebeurd? Hij ziet er uit of hij een paar jaar buiten in de regen heeft gestaan.....en wt wil je met de cello gaan doen? Wil je er op gaan spelen? Wordt hij voor de sier in de huiskamer geplaatst of is hij voor de verkoop?
     
  3. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    Inderdaad.
     
  4. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    769
    Zo wat is hier mee gebeurd zeg! Spanbinder om de achterkant bijeen te houden?

    Ik zie wel een kam bij de snarenhouder (of zoiets)

    Reparatie zal enkele honderden kosten. Ik bied €50 dan ga ik hem zelf repareren.
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Is niets waard. Voor een knutselaar (of voor een leuke plantenbak)
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage: