Waarde onbekende cello

Discussie in 'Aangeboden' gestart door xanthouse, 4 nov 2013.

  1. xanthouse

    xanthouse

    Lid geworden:
    4 nov 2013
    Berichten:
    2
    Hallo,

    Ik ben zelf muzikant (drummer/bassist) maar heb al geruime tijd een oude cello in bezit. De kam ontbreekt en aan de achterkant ligt de klankkast gedeeltelijk open. Ik vroeg mij af wat de beste manier van waardebepaling is, en hoeveel ik moet schatten wil ik hem laten repareren.


    Groetjes,

    F.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    De beste methode is om met de cello naar een vioolbouwer in de buurt te gaan. Daar kun je een prijsindicatie opvragen voor een reparatie en de vraag stellen of het de moeite waard is of dat je voor dat geld beter een andere cello kunt kopen.

    Wat is er overigens mee gebeurd? Hij ziet er uit of hij een paar jaar buiten in de regen heeft gestaan.....en wt wil je met de cello gaan doen? Wil je er op gaan spelen? Wordt hij voor de sier in de huiskamer geplaatst of is hij voor de verkoop?
     
  3. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    Inderdaad.
     
  4. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    769
    Zo wat is hier mee gebeurd zeg! Spanbinder om de achterkant bijeen te houden?

    Ik zie wel een kam bij de snarenhouder (of zoiets)

    Reparatie zal enkele honderden kosten. Ik bied €50 dan ga ik hem zelf repareren.
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Is niets waard. Voor een knutselaar (of voor een leuke plantenbak)
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Misschien is dat zelfs nog te veel. Er is niet veel bruikbaars meer over. Zelfs de hals moet vervangen worden. Een hele klus om daar nog een bespeelbare cello van te maken. Maar wie weet, mocht dit instrument in jouw bezit komen, dan zien we uiteraard graag de vorderingen in de herstelwerkzaamheden.
     
  7. xanthouse

    xanthouse

    Lid geworden:
    4 nov 2013
    Berichten:
    2
    Ik heb hem via via in handen gekregen. Geen idee wat er mee is gebeurd al die tijd! Maar bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat het een huiskamer-achtig project wordt, spelen in ieder geval zeker niet!

    Groetjes!
     
  8. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Goed idee van Bert, een plantenbak voor viooltjes.
     
  9. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Ik zou tegen alle adviezen in gaan en koste wat het kost proberen de cello er boven op te krijgen. Met wat gefreubel en logisch nadenken kun je er wel wat boel ervaring mee op doen.
    De losgelaten bovennaad is te lijmen en met wat geduld...
    Mocht je het totaal niet zien zitten, dan wil ik wel graag kijken en leren wat er nog te doen is met deze mishandelde cello.

    Remi

    (mij lijkt het juist een uitdaging om er nog wat van te maken)

    Remi
     

Deel Deze Pagina