Waarde schatting

Discussie in 'Viool' gestart door Remon van der veen, 9 sep 2018.

  1. Remon van der veen

    Remon van der veen

    Lid geworden:
    23 aug 2018
    Berichten:
    2
    Wie kan me iets over deze viool vertellen. Zo aan de kop te zien is het geen studieviool, de leeftijd is ongeveer 60 a 100 jaar oud. Wie kan een waarde schatting maken?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Dat is aan de hand van deze foto's niet te bepalen.
     
  3. Remon van der veen

    Remon van der veen

    Lid geworden:
    23 aug 2018
    Berichten:
    2
    Wat voor foto's zou je graag willen zien ervan?
     
  4. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    892
    zoals Frits als zegt, met foto's alleen lukt dat niet... gewoon naar een vioolbouwer gaan, de twee vragen stellen: wat kost het om de viool weer bruikbaar te maken, en wat zou de viool dan waard zijn - en dan is de vraag aan de klant of die dat er voor over heeft?
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Foto's moeten haarscherp zijn en details laten zien van de inleg, de taille, de hoekpunten, zijaanzichten en dergelijke. Het gaat te ver om in dit onderwerp uitvoerig aan te geven hoe foto's er dienen uit te zien en wélke foto's genomen moeten worden. Ik zal me eens beraden over het opzetten van een apart item waaraan foto's ter identificatie dienen te voldoen, omdat steeds vaker gevraagd wordt 'even' een waarde-oordeel te geven aan de hand van een setje foto's, geschoten met meestal een mobieltje onder een bepaalde hoek met veel schaduw en onscherpte.
     

Deel Deze Pagina