Welke cellosnaren?

Discussie in 'Cello' gestart door Delftblue, 10 jul 2024.

1. Delftblue

Delftblue

Lid geworden:
    6 sep 2018
    M’n jongste speelt sinds 2,5 maand cello. Ze gaat als een speer, Suzuki boek 1 is al bijna uit

Ik vind het altijd leuk om een beetje iets te weten over de instrumenten. Van viool weet ik inmiddels aardig wat af, mede dankzij dit forum. Nu was ik uit interesse eens aan het zoeken welke snaren er op de huurcello zitten. Ik heb al op snaarwijzer gekeken maar daar leken ze niet bij te staan. Het is een 3/4 cello. Bij het staartstuk zijn de snaren blauw omwikkeld. Bij de stemsleutels is de C paars, de G rood, de D geel/goud en de A zwart. Weet een van jullie welke snaren dit zijn? Het lijkt de Helicore, alleen daarbij staat op snaarwijzer dat ze bij het staartstuk blauw met een geel streepje zijn en deze zijn echt helemaal blauw.

2. Delftblue

Delftblue

Lid geworden:
    6 sep 2018
    A, toch gevonden. Ben gaan grasduinen op de D’Addario site, bij de stemsleutels zijn al hun snaren dezelfde kleur en blijkbaar heeft de prelude volledig blauwe omwikkeling bij het staartstuk, dus dat zal hem zijn vraag opgelost dus, terwijl ik toch al een tijdje aan het zoeken was.

3. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Als het Prélude is, is er in ieder geval nog een upgrade mogelijk;)

4. Delftblue

Delftblue

Lid geworden:
    6 sep 2018
    Voor nu als beginner is het prima samen met de huurcello (een Eastman VC100). Tegen de tijd dat ze aan een hele toe is wordt het de overweging of we nog even blijven huren (en dan wellicht met een set betere snaren) of dan toch gaan kopen. Onze jongste heeft nogal een track record van ergens heel enthousiast aan beginnen om vervolgens na 2/3 jaar net zo enthousiast weer te stoppen, dus eerst maar eens kijken of ze langere tijd zo enthousiast blijft

Deel Deze Pagina