welke??

Discussie in 'Viool' gestart door margot Roelvink, 19 jun 2011.

1. margot Roelvink

margot Roelvink

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Hallo
    Ik ben nu nieuw op het forum en ik heb een vraag.
    Ik ben 12 jaar oud en ik speel al 6 jaar viool. Ik heb een bestwel mooie viool die ik huur. Ik ben nu aan het sparen voor en nieuwe. Daarvoor heb ik een bijbaantje. Weet iemand een goedde viool van rond de 800 euro?

MvG
    margot

2. Deanone

Deanone Anouschka

Lid geworden:
    29 sep 2009
    Margot, je kunt het beste bij een vioolbouwer (of meerderen) langsgaan. Dan zeg je dat je een viool wil kopen van rond de 800,-.
    Ze laten je dan verschillende violen met stokken uitproberen. Diegene die je op dat moment het beste bevalt mag je even lenen en thuis proberen. Meestal een paar weken.
    Mocht je dan niet helemaal tevreden zijn, dan mag je weer een andere thuis proberen. Net zolang todat je er een gevonden hebt die helemaal naar je zin is!
    De klank die je hoort hangt af van je viool én de stok! Het is wel belangrijk een goeie combinatie te vinden!
    Dus doe er rustig over en beslis niet te snel welke viool bij je past. Probeer ze rustig uit. 800,- is zo uitgegeven maar niet zo snel verdiend! ;)

3. margot Roelvink

margot Roelvink

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Ja, heel erg bedankt

4. Geert

Geert Geert

Lid geworden:
    30 sep 2004
    Hoi Margot,

Ik sluit me natuurlijk helemaal aan bij Deano.
    Als je al 6 jaar viool speelt dan snap ik best dat je graag een eigen viool wilt hebben.
    Ik neem aan dat je nu op een 3/4 viool speelt of heb je al een "hele" ?
    Wil je over op een 4/4 viool (een hele viool dus) dan kan je leraar(es) je het beste vertellen of je daar aan toe bent en ook wat voor soort (kwaliteit) viool voor jouw niveau geschikt is. De vraag die je hier op het forum hebt gesteld ook meenemen naar les dus.

Als je nog een poosje een 3/4 viool nodig hebt dan kan je het beste nog even blijven huren. Maar ook een goede 4/4 viool kan je heel goed eerst een poosje huren, dan kan je ook zien of je het als je 14 bent ook nog steeds leuk vindt ;-)

Waar je ook rekening mee moet houden dat je bij de viool een goede strijkstok en een koffer nodig hebt. Maar ga dus ALTIJD naar een goede vioolbouwer die kan laten kiezen en proefspelen op meerdere violen en neem ze mee naar les. Er zijn vast heel veel violen van rond de 800 euro maar ze klinken en spelen allemaal anders. Spreek ook meteen af wat je terugkrijgt voor de viool als je later een betere zou willen hebben. Want jij wordt beter en de studieviool van 800 euro blijft hetzelfde.

5. remi

remi ♫ ♪

Lid geworden:
    11 mei 2004
    @ geert,

Ze huurt een viool...
    En voor 800 euri een instrument, dan blijf je toch in de studieviolen hangen lijkt me

6. Geert

Geert Geert

Lid geworden:
    30 sep 2004
    Hoi Remi.

ja dat snap ik. alleen lees ik in het eerste bericht dat het budget ongeveer 800 euro wordt om van huur op koop over te stappen.

iemand van 12 jaar, die nu inmiddels al 6 jaar les heeft, kan op dit moment misschien nog even vooruit met een (studie)viool van 800 euro maar daar is ze natuurlijk op een bepaald moment (misschien al vrij snel) uitgegroeid.

Deel Deze Pagina