welke??

Discussie in 'Viool' gestart door margot Roelvink, 19 jun 2011.

1. margot Roelvink

margot Roelvink

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Hallo
    Ik ben nu nieuw op het forum en ik heb een vraag.
    Ik ben 12 jaar oud en ik speel al 6 jaar viool. Ik heb een bestwel mooie viool die ik huur. Ik ben nu aan het sparen voor en nieuwe. Daarvoor heb ik een bijbaantje. Weet iemand een goedde viool van rond de 800 euro?

MvG
    margot

2. Deanone

Deanone Anouschka

Lid geworden:
    29 sep 2009
    Margot, je kunt het beste bij een vioolbouwer (of meerderen) langsgaan. Dan zeg je dat je een viool wil kopen van rond de 800,-.
    Ze laten je dan verschillende violen met stokken uitproberen. Diegene die je op dat moment het beste bevalt mag je even lenen en thuis proberen. Meestal een paar weken.
    Mocht je dan niet helemaal tevreden zijn, dan mag je weer een andere thuis proberen. Net zolang todat je er een gevonden hebt die helemaal naar je zin is!
    De klank die je hoort hangt af van je viool én de stok! Het is wel belangrijk een goeie combinatie te vinden!
    Dus doe er rustig over en beslis niet te snel welke viool bij je past. Probeer ze rustig uit. 800,- is zo uitgegeven maar niet zo snel verdiend! ;)

3. margot Roelvink

margot Roelvink

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Ja, heel erg bedankt

4. Geert

Geert Geert

Lid geworden:
    30 sep 2004
    Hoi Margot,

Ik sluit me natuurlijk helemaal aan bij Deano.
    Als je al 6 jaar viool speelt dan snap ik best dat je graag een eigen viool wilt hebben.
    Ik neem aan dat je nu op een 3/4 viool speelt of heb je al een "hele" ?
    Wil je over op een 4/4 viool (een hele viool dus) dan kan je leraar(es) je het beste vertellen of je daar aan toe bent en ook wat voor soort (kwaliteit) viool voor jouw niveau geschikt is. De vraag die je hier op het forum hebt gesteld ook meenemen naar les dus.