Wie herkent dit stukje strijkwartet in deze schaatsdocumentaire?

Discussie in 'Overig' gestart door Henri Vieuxtemps, 5 feb 2014.

  1. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    775
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.353
    Homepage:
    De link doet het niet!! :(
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.353
    Homepage:
    Heb de link even werkend gemaakt! Nu doet 'ie het. :)
    Ik herken het werkje niet. :(
     
  4. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726


    Contro I Padri.

    Het is een stuk uit een film. de muziek is geschreven door Ezio Bosso.
    Het gaat om de film "Io non ho Paura"

    I'm Not Scared (Original Motion Picture Soundtrack): Dance 8. Against Fathers

    Ezio Bosso
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2014
  5. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    775
    Enorm bedankt. Ik dacht dat ik er nooit achter zou komen en dan al zo snel een antwoord.
     
  6. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Toch maar even een kleine toelichting op dit topic om toe te lichten dat de zoektocht naar een dergelijk stuk minder moeilijk is dan gedacht.

    Als basis kregen we van Henri Vieutemps de informatie al aangespeeld in het beeldfragment.
    Dan komen er een paar heel simpele stappen en de software helpt.

    Wat ik gedaan heb was het volgende:
    Het geluidsfragment via Shazam laten analyseren,Shazam komt in dit geval met KANO, “Another Life”.

    Deze gaan we bekijken, beluisteren in Youtube. Het is het nummer NIET maar de wel “riff” in de melodie komt overeen, dus zoeken we verder. Met nogmaals beluisteren en een kleinstukje verder in het stuk te analyseren komen we bij Contro i Padri ((Danza 8)), Orchestra Di Madrid.

    Als ik Contro i Padri intyp op Youtube is het direct raak en hebben we het muziekfragment.
    Het gaat dus om een stuk muziek uit een film.

    Film, er gaat meteen een lichtje branden en de link met IMDB is logisch.
    Voor ik dan op de Internet Movie Database ga kijken eerst even controleren wat de titel van de film betekent. “I non ho paura”, een Italiaanse film, google vertalen maakt er “Ik ben niet bang” van en we gaan opzoek naar de film.

    IMDB: “I non ho paura”: een film uit 2003, Cast, storyline en details maar ik ga opzoek naar de muziek.

    Bij de informatie over de soundtrack kom ik niet verder maar het woordje soundtrack is weer een nieuw aanknopingspunt dus gaan we naar Spotify en als eerste zoeken we naar soundtrack en vervolgens naar “I non ho paura”, Niet wat ik zoek en we gaan weer terug naar Google en gaan opzoek naar: de soundtrack van de film. Na enig goed kijken komen we op de site: http://www.last.fm/music/Ezio Bosso/Io non ho paura.

    Hier vinden we de dan informatie welke ik wilde weten dat Ezio Bosso de componist is, het om een nummer van uit een film gaat.

    Voor mij, doel bereikt.

    Remi
     

Deel Deze Pagina