Wie weet van welke componist deze muziek is?

Discussie in 'Musicologie' gestart door jan81, 5 jun 2013.

  1. jan81

    jan81

    Lid geworden:
    5 jun 2013
    Berichten:
    5
    Hallo, ik ben een amateur violist en ben onlangs deze muziek op Youtube tegengekomen. Ik zou graag dit nummer zelf willen leren spelen en wil dus vragen of iemand mij kan vertellen wie de componist is van dit nummer? Alvast bedankt :)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  2. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.485
    Dan moet je wel even studeren: het is het vioolconcert van Tsjaikovsky!
     
  3. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    @Liuwe,
    Waar een wil is is een weg.
     
  4. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
  5. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.485
    Beste Jan81, veel violisten studeren uren, dagen, maanden, zelfs jaren op dit soort concerten, terwijl de kans dat ze ze ooit in de praktijk mogen uitvoeren nihil is. Studeer een paar mooie sonates in, zoek een handige en betrouwbare begeleider/ mede-uitvoerder en geniet van een prachtig stuk muziek! ;)
     
  6. jan81

    jan81

    Lid geworden:
    5 jun 2013
    Berichten:
    5
    Hallo allemaal,
    Hartelijke dank voor jullie hulp! :) Ik ga zeker proberen om het te leren spelen, het zal idd wel eventjes gaan duren, maar het gaat wel lukken.

    Nog maals bedankt allen!
     
  7. jan81

    jan81

    Lid geworden:
    5 jun 2013
    Berichten:
    5
  8. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    776
    1 van de moeilijkste vioolconcerten, waarom ook niet :cool:
     
  9. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.485
    Ik wil je optimisme niet temperen, maar het is wel een erg moeilijk stuk, hoor!