Yang-Min viool

Discussie in 'Viool' gestart door Andrea, 8 apr 2005.

  1. Andrea

    Andrea

    Lid geworden:
    25 jul 2004
    Berichten:
    57
    Homepage:
    Hoi,

    ik ben nieuwsgierig naar wie er eventueel ook ervaring heeft met violen van de Chinese vioolbouwster Yang-Min (ik neem aan dat dat haar naam is, want dat stond op de factuur :) en mij is verder verteld dat het een vrouw is).
    Vorige week heb ik mijn Hofner 7/8 viool omgeruild voor deze Chinese 7/8 en hij klinkt zooo mooi .... Zeg maar een wereld van verschil met de viool die ik had, hoewel dat ook geen slechte viool was.
    En omdat hij helemaal nieuw is gaat ie alleen nog maar mooier klinken...
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Beste Andrea,
    Ik betrek instrumenten uit het atelier van deze Chinese mevrouw via een Belgische firma met de nodige contacten in China. Wat men mij vertelt, is dat er bij dit atelier een viertal bouwers in dienst zijn die allemaal het hele instrument bouwen en niet (zoals in vele andere ateliers en fabrieken) in deelarbeid, waarin één arbeider alleen krullen maakt, de volgende alleen bovenbladen etc. Ik heb het ter plekke niet gecontroleerd, maar het is een mooi verhaal. Feit is dat dit atelier mooie instrumenten kan maken.
     
  3. Andrea

    Andrea

    Lid geworden:
    25 jul 2004
    Berichten:
    57
    Homepage:
    Bedankt voor je reactie :)
    Ik had al op internet gezocht maar ik kon niets vinden.

    Mijn vioolbouwer had inderdaad ook verteld dat deze instrumenten via België geïmporteerd worden. En ook dat een viool van vergelijkbare klasse van Europese afkomst zo'n beetje twee keer zoveel zou kosten...
     
  4. Glen

    Glen

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    3
    Hoi,
    Mag ik vragen in welke prijsklasse ik moet denken als ik een Yang-Min viool wil aanschaffen?

    Alvast bedankt.
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    a.s. vrijdag krijg ik de vertegenwoordiger van de Belgische firma die de Yan-Ming violen en celli importeert op bezoek; ik zal het forum daarna op de hoogte houden van het actuele aanbod.
     
  6. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    speelklaar (met kam, sleutels, eindknopje gesneden en snaren, snarenhouder en kinhouder gemonteerd, alles in mijn atelier) kost een Yang-Min viool 1200 euro, een altviool 1400 en een cello 2400-2600 euro, speciale wensen niet meegerekend.
     
  7. Glen

    Glen

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    3
    Bedankt voor je voor de snelle antwoord op mijn vraag.
    Ik ben op het moment aan het sparen voor een viool.
    Een echt bedrag dat ik ervoor wil uitgeven staat nog niet echt vast.
    Maar ik ben er wel achtergekomen dat ik niet echt snel tevreden ben dus het bedrag zal wel hoger uitvallen dan gepland was. Of ik moet veel geluk hebben.
    1200,- is wel een bedrag dat ik voor over heb voor een goede viool.
    Dus misschien over 3 maanden dan heb ik het bedrag ondertussen wel bij elkaar gespaard (s)
     
  8. Andrea

    Andrea

    Lid geworden:
    25 jul 2004
    Berichten:
    57
    Homepage:
    Hoi Glen,

    die van mij valt in een hogere prijscategorie. Ik weet niet of het slim is om het precieze bedrag hier op het forum te zetten... :(
    Als het precies wilt weten, stuur even een pm.

    Een Yang-Ming/Yang-Min/Yan-Ming :| altviool bevalt trouwens ook goed... :)

    Andrea
     
  9. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Yang-Min violen (ik heb het nog even nagevraagd bij de importeur) komen wel in verschillende modellen (Stradivari-model, Guarneri-model) maar worden maar in een prijsklasse geleverd. De uitvoering en de marge van de vioolbouwer bepalen de eindprijs.
     
  10. Andrea

    Andrea

    Lid geworden:
    25 jul 2004
    Berichten:
    57
    Homepage:
    Aan de mijne is nog hard gewerkt. :)
    En met Dominant Weich snaren klinkt ie nog beter... (sinds vandaag)
     

Deel Deze Pagina