Zomercelloweek 2023 in Hilversum

Discussie in 'Cello' gestart door Gerardus, 9 apr 2023.

  1. Gerardus

    Gerardus

    Lid geworden:
    1 mrt 2021
    Berichten:
    14
    Van maandag 10 juli tot en met vrijdag 14 juli 2023 elke ochtend van 9u30 tot 12u30 samen muziek maken op onze cello's.

    Voor wie?

    Volwassen cellisten, die minimaal vlot in de eerste positie met mollen en kruizen (grote greep) kunnen spelen. Bij inschrijving geef je aan welke stukken je goed kunt spelen en waar je nu aan werkt, zodat jouw partijen straks goed passen bij jouw niveau.

    Voor hen, die graag met andere cellisten werken aan muziek uit verschillende stijlperiodes, en die het leuk vinden te ervaren dat je daarbij steeds andere speeltechnieken nodig hebt. Lijkt het je leuk om samen vijf ochtenden te werken aan mooie klank, stemming en timing in verschillende muziekstijlen? Dan nodigen wij je van harte uit om met ons mee te doen!

    Door wie?

    Wij, René de Zoete en Gerardus Horlings, gingen vijf jaar geleden cello spelen. We spelen nu al geruime tijd samen duetten en kijken er naar uit om samen met wat andere enthousiaste cellisten op deze manier een week van onze zomervakantie te besteden aan het ons verder bekwamen in het samenspelen op onze cello’s en gewoon fijn met elkaar muziek te maken.

    Winde Reijnders is een ervaren cellodocent en pedagoge, die haar bevlogenheid voor kamermuziek - samen muziek spelen – graag overbrengt. Hoe je dat samenspelen handig in de praktijk brengt, zodat het voor iedereen een uitdagende èn aangename bezigheid is en blijft, dat is nou net de crux. Met humor, plezier en top-concentratie gaan we er vijf mooie ochtenden van maken met een korte presentatie aan het eind!

    Praktisch:

    Wanneer? 10 tot en met 14 juli 2023, dagelijks van 9u30 tot 12u30. Op vrijdag geven we om 12u een concertje.

    Waar? Cornelis Opzoomerzaal van “de Kapel”, ’s Gravelandseweg 144,

    1217GA Hilversum

    Kosten: € 195,-

    Minimaal 8, maximaal 14 deelnemers. Aanmelden z.s.m., maar uiterlijk voor 1 juni 2023.

    Inschrijven:

    Voor- en achternaam:

    Adres:

    E-mailadres:

    Niveau: graag meerdere stukken noemen!


    Ik speel met gemak (stuk, boek, etude etc):

    Ik speel graag/wil graag spelen:

    Ik werk nu aan (stuk, boek, etude, techniek, sleutel):
    • Ik lees vlot in de F-sleutel, Tenorsleutel, G-sleutel (omcirkel)

    • Ik lees af en toe Tenorsleutel, G-sleutel (omcirkel)

    • Ik heb alleen in de F-sleutel cello gespeeld.
    Ik wil graag beter worden in:

    Samenspeel ervaring (wat/waar):



    Inschrijving

    Interesse of praktische vragen? Mail naar Gerardus ‘g.j.horlings@online.nl’ met in het onderwerp in hoofdletters ‘ZOMERCELLOWEEK’ of bel hem op kantooruren of vroeg in de avond of stuur een WhatsApp-bericht via 06 4766 0958.

    Inhoudelijke vragen? Mail naar ‘winde.reijnders@gmail.com’, bel en spreek een bericht in via 06 301 000 83.

    Bij voldoende aanmeldingen gaat de zomercelloweek door, zoals beschreven, en krijg je de bladmuziek en een factuur toegestuurd via de mail. Bij onvoldoende aanmeldingen bedenken we in overleg een andere vorm om toch samen te kunnen spelen met wie dat wil.
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:
    Dit is een heel mooi initiatief!
     
  3. johannes

    johannes

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    87
    Eens. Ik ga me inschrijven.
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:
    Dit soort leuke dingen worden altijd georganiseerd als ik nét weg ben/niet kan..:( Gelukkig is er nog altijd Dordt in Cello!
    Ook dat is een meerdaags genieten van alles rondom cello: educatie, workshops bij vioolbouwers en veel concerten!.
     

Deel Deze Pagina