Mijn docent vroeg me of het voor mij niet een idee was om een zomercursus te volgen ergens. Lijkt me inderdaad heel leuk, maar ik heb me suf gegoogled en niets gevonden. Als je onder de 25 bent of op erg hoog niveau speelt zijn er wel mogelijkheden, maar voor mij (36, B-niveau) is het aanbod beperkt, om niet te zeggen nihil. Misschien heeft iemand tips of ideeen?
Heb je al gekeken bij de cursussen van Huismuziek? Zelf ben ik een paar jaar geleden naar een kamermuziekcursus van Musique en vacances geweest. Daar word je ingedeeld op niveau. Ik zou eens informeren of er nog plaats is. De docenten zijn erg goed (allemaal spelers van de grote Franse orkesten), het gezelschap is internationaal (Fransen, Duitsers, Engelsen, Nederlanders, Zwitsers, Amerikanen, Belgen enz.). En het is echt geen ramp als je Frans niet goed is, want met Engels en Frans kom je daar ook een heel eind.
Ik vergat nog iets. In Akkoord Magazine van maart staan heel veel zomercursussen en ook in het nieuwste nummer staan er een paar.
Dank je Lise voor je tips. Ik heb voor deze zomer nog niets passends gevonden, maar via een link op de site wel andere interessante zaken en een cursus voor de herfst van dit jaar! Weet jij of er ergens inkijkexemplaren van Akkoord Magazine liggen? In de Bibliotheek?
Hoi Coop, Ik denk dat de bieb in de gemiddelde grote gemeente wel een abonnement op Akkoord heeft. Anders kun je proberen om via de site nog een oud exemplaar te bemachtigen. En misschien heeft je leraar of een mede-muzikant wel een abonnement.